5110 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg pusser opp gangen min. Ny tapet, nye lister og nytt gulv med gulvvarme. Problemet er at jeg ønsker å beholde den ganske nye skyvedørsgarderoben jeg har i gangen. Flisene med gulvvarme bygger derimot så mye opp ift dagens gulv (laminat) at det umuliggjør å legge fliser under garderobeskinnene. Garderobedørene vil da bli for høye. Hvordan kan jeg løse dette, uten å skifte ut den relativt kostbare skyvedørsgarderoben, og samtidig som at det hele selvfølgelig skal se bra ut? Gulvskinnene er lav med en liten profil som spor, og jeg tviler derfor på at det blir særlig pent å bare legge flisene inntil dette sporet. Den eneste muligeten jeg selv har kommet på er å ha høye gulvskinner a la takskinnen. Da kan jeg muligens lagt flisene inntil gulvskinnen (med fuge imellom) uten at det blir stygt. Problemet er at jeg ikke en gang vet om slike skinner finnes. Noen som har forslag til løsning, evt vet om slike skinner finnes? Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det bør jo være mulig å ta noen mm av dørene så de passer til den nye gulvhøyden. Jeg regner med at det blir det peneste og enkleste totalt sett. Om det er spor i dørene kan du sikkert få hjelp av leverandøren eller garderobemannen. Lenke til kommentar
eimo99 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det enkleste og peneste er å bruke avsluttnings lister til fliser inn mot skinnen på guvet. Se http://www.folotec.com/english/menu_eng.html for ispirasjon. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Det var noe sånn eg og tenkte når jeg leste første post. trur det kan bli fint eg. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hvordan er det i taket da? Er skinna i toppen lagt på noe som bygger ned for da har du noe gå på her. Ellers bør det være mulig å fikse litt på høyden av dørene. Dette gjøres da med en 100% rett sag med fintannet blad. Ellers tror jeg også det blir brukbart med en avslutningsprofil av noe slag mot dørskinna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå