Teac Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Maskinen har blitt ganske treg og jeg har derfor tenkt og oppgradere. Mitt oppsett: Cpu: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+ Ram: Corsair PC-5300 2GB Hovedkort: Abit AN9 32X OS: Win 7 32-bit Det jeg lurer på er hvilke av disse alternativene som vil gi mest ytelse. Alt.1 Kjøpe 2gb pc-5300 ram + Win7 64bit + klokke cpu Alt.2 Kjøpe 4gb pc-6400, Win7 64bit + klokke cpu Alt.3 Kjøpe AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ Endret 28. oktober 2009 av Teac Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Den har blitt treig eller begynner den å bli utdatert? Minne er oppskrytt. Kjøp en SSD-disk, da vil du se utrolig mye mer ytelse. Endret 28. oktober 2009 av Gavekort Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Den har blitt treig eller begynner den å bli utdatert? Minne er oppskrytt. Kjøp en SSD-disk, da vil du se utrolig mye mer ytelse. Utdatert er vell heller riktig. Den er generelt litt treg. Eks. når jeg åpner outlook med et par tusen mail. Spiller Battlefield 2 innimellom, og det går ikke akkurat knirkefritt. Minne er oppskrytt. Kjøp en SSD-disk, da vil du se utrolig mye mer ytelse. SSD faktisk. Bestillte nettop en ny Samsung 1tb disk som jeg tenkte å slenge 64-bit win 7 innpå for å se om det kan hjelpe. Klokket også prosessoren et par hakk. Vet ikke om den er helt stabil enda. Var oppe på 256 i fsb, men da begynnte maskinen og fryse. Endret 28. oktober 2009 av Teac Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Den har blitt treig eller begynner den å bli utdatert? Minne er oppskrytt. Kjøp en SSD-disk, da vil du se utrolig mye mer ytelse. What? Dette kommer da helt an på hva bruken er? Hvis du mener at ytelse = åpne programmer og flytte/slette/åpne filer fort, så er jeg enig. På en annen side finnes det mange oppgaver der mer RAM vil gi et større ytelsesløft enn en SSD. Selv har jeg 4GB RAM, og ingen sidevekslingsfil. Tror dette er et bedre tips for TS. Den har blitt treig eller begynner den å bli utdatert? Minne er oppskrytt. Kjøp en SSD-disk, da vil du se utrolig mye mer ytelse. Utdatert er vell heller riktig. Den er generelt litt treg. Eks. når jeg åpner outlook med et par tusen mail. Spiller Battlefield 2 innimellom, og det går ikke akkurat knirkefritt. Minne er oppskrytt. Kjøp en SSD-disk, da vil du se utrolig mye mer ytelse. SSD faktisk. Bestillte nettop en ny Samsung 1tb disk som jeg tenkte å slenge 64-bit win 7 innpå for å se om det kan hjelpe. Klokket også prosessoren et par hakk. Vet ikke om den er helt stabil enda. Var oppe på 256 i fsb, men da begynnte maskinen og fryse. Fryse? Heller svette tror jeg, den vcoren der var HØY! Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Fryse? Heller svette tror jeg, den vcoren der var HØY! Har fulgt denne kakelisten. Har ikke endre på noe annet enn CPU voltage. Fra 1.3 til 1.4. Prøvde meg på 256 fsb + 1.45 i vpu voltage. Det gikk ikke. Anbefaler du og kjøpe 4gb pc-6400 ram eller 2gb pc-5300 ram? Er ytelse/pris fornuftig. Endret 28. oktober 2009 av Teac Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Fryse? Heller svette tror jeg, den vcoren der var HØY! Har fulgt denne kakelisten. Har ikke endre på noe annet enn CPU voltage. Fra 1.3 til 1.4. Prøvde meg på 256 fsb + 1.45 i vpu voltage. Det gikk ikke. Anbefaler du og kjøpe 4gb pc-6400 ram eller 2gb pc-5300 ram? Er ytelse/pris fornuftig. Hvis du ser på bildet du postet så står det core voltage 1.848v. Det kan være en bug i programmet, men jeg ville tatt en titt på temperaturene til CPUen din. Kan f. eks prøve speedfan. Hvis jeg var deg tror jeg at jeg hadde tatt ut de brikkene du har fra før og kjøpt 4GB 6400. Endret 28. oktober 2009 av SkoMedHull Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Fryse? Heller svette tror jeg, den vcoren der var HØY! Slik spenning er slettes ikke høy på en 90nm. Jeg mener at TS skal investere i en SSD, siden h*n vil ha mer ytelse og ikke spiller så veldig mye. Om du skal ha bedre ytelse i spill så må han også investere i et skjermkort, og det kan fort putte på 500-1000kr. Og ja, minne er oppskrytt. Det er billig, det er det eneste som er kjekt med minne. Det eneste PCen gjør med mye minne er å proppe den med sideveksling, noe som ikke vil være nødvendig om du har en SSD-disk. Jeg har 4 GB med minne, det er kun 2 situasjoner der jeg faktisk bruker så mye minne, og det er GTA 4 og baking med Blender. Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Fryse? Heller svette tror jeg, den vcoren der var HØY! Slik spenning er slettes ikke høy på en 90nm. Når han selv har fulgt en oppskrift, og mener at han selv har satt den til 1.4 så er 1.8 mye. En annen ting, det er et kjent problem at outlook bruker mye RAM. Hvis du bestemmer deg for å kjøpe en SSD, vil jeg anbefale å kjøre div tweaks som ligger på nettet. Endret 28. oktober 2009 av SkoMedHull Lenke til kommentar
Teac Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Fryse? Heller svette tror jeg, den vcoren der var HØY! Slik spenning er slettes ikke høy på en 90nm. Når han selv har fulgt en oppskrift, og mener at han selv har satt den til 1.4 så er 1.8 mye. En annen ting, det er et kjent problem at outlook bruker mye RAM. Hvis du bestemmer deg for å kjøpe en SSD, vil jeg anbefale å kjøre div tweaks som ligger på nettet. Takk for mye god info folkens. Hvor kjapp er en SSD i praksis? er det bare det som installeres på denne disken som vil være kjapt. Vil denne gjør susen. Dette med volten er jeg litt usikker på. Hva er egentlig core volten. Jeg har kun endret på Cpu volten. Leste i guiden at når en klokker over 10% må en også sette opp volten et hakk. Har ikke funnet noen regel for hvor mye som skal settes opp for hver gang, men fulgte bare guiden. De bruker ikke sammme Cpu, men det er likevell samme serie. Edit. Var inne i Biosen nå og sjekket temperaturen. Cpu var 41 grader og system var 30 grader. Det er vell brukbart. Bruker ikke stock vifte, men en Cooler master. Prosessoren kjører på 2500mhz nå. Endret 28. oktober 2009 av Teac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå