Beef Supreme Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Jeg holder på å hjelpe kjæresten med design på blogg.no, og alt ser perfekt ut i opera, men IE ødelegger det helt. body { border: 8px solid #03b7c5; background-color: #fa5097; font-family: Verdana, Arial, sans-serif; color: #ffffff; } #header { background-color: #fa5097; background-image: url('.....url.....'); margin: 0px 0px 0px 90px; height: 331px; background-repeat: no-repeat; } #main { float: right; width: 637px; background-color: #ffffff; margin: 0px 1px 110px 0px; padding-top: 30px; padding-bottom: 10px; padding-right: 9px; padding-left: 9px; font-size: 8pt; color: #000000; } #side { float:left; width: 139px; background-color: #ffffff; margin: 0px 0px 0px 70px; padding-top: 5px; padding-bottom: 5px; padding-right: 5px; padding-left: 5px; font-size: 8pt; color: #000000; } Fant dette et sted: "In IE however, the border and padding are included in the width of the content, as opposed to added on." Hvordan fikser man dette så det funker i IE FF og Opera? Endret 28. oktober 2009 av Beef Supreme Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg bruker å lage ett stilsett for Firefox/Opera og et eget for IE, siden de leser sidene ganske forskjellig i enkelte tilfeller. Vet ikke om dere har mulighet til å lage flere stilsett på blogg.no. Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Om man ikke kan lage flere stilsett kan du bruke IE spesifikke hack og qirks. Med følgende blir #kazoo 5px bred i FF, Opera og Safari men 10px i IE: #kazoo { width:5px; _width: 10px; } Tror du må legge ut litt mer info om hva som skal fikses og gjerne en lenke til siden slik at vi kan se den live. Er lite vi kan gjøre uten mer info. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Takk for svar Jeg fant en liknende måte å gjøre det på. Lagde en egen #html>body kazoo{} etter #kazoo{} som ikke IE klarer å lese, så det funka ganske bra. Endret 30. oktober 2009 av Beef Supreme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå