Gå til innhold

Fikk et brev fra Telinet

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig et brev i dag fra Telinet. Et velkomstbrev der de takker for at jeg har valgt de som strømleverandør. Jeg skjønner selvsagt ingenting, fordi jeg har aldri inngått noen avtale med Telinet. Jeg visste ikke engang hva Telinet var før i dag.

Spørsmålet mitt er om jeg trenger å gå videre med dette, eller kan jeg bare ignorere dette brevet? Jeg har aldri vært i kontakt med dette firmaet før, så det er tydligvis en feil fra deres side. Det er vel ikke mulig for dem å inngå en avtale uten underskrift eller noe slags bekreftelse fra kunden?

Endret av zizouzidane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ring din nåværende strø,lverandør asap og stopp overførselen og forklar dem hva telinett driver med. ring tellinett og si at du ikke har sagt ja til noen overføring av abbonemang og be dem slette deg og dersom det blir ubehagligheter så si at du kommer til og koble innn forbrukerrådet på grunn av avtaleforfalskning

Lenke til kommentar

Såpass ja. Så jeg er kanskje ikke den eneste de har prøvd seg på? De har ikke engang stavet navnet mitt riktig på brevet de sendte. Så sinnsykt irriterende at jeg skal drive å ringe hit og dit pga tull fra deres side.

Men det kan det ikke være så enkelt fra deres side. Må ikke mitt nåværende kraftsselskap få noe slags bekreftelse fra meg personlig før de begynner å overføre mitt kundeforhold til Telinet?

Endret av zizouzidane
Lenke til kommentar
Såpass ja. Så jeg er kanskje ikke den eneste de har prøvd seg på? De har ikke engang stavet navnet mitt riktig på brevet de sendte. Så sinnsykt irriterende at jeg skal drive å ringe hit og dit pga tull fra deres side.

Men det kan det ikke være så enkelt fra deres side. Må ikke mitt nåværende kraftsselskap få noe slags bekreftelse fra meg personlig før de begynner å overføre mitt kundeforhold til Telinet?

Egentlig ja, men det er lett å vri seg unda.

Har selv jobbet hos en kraftleverandør og ble mektig lei av Telinet da de hele tiden gjorde det du beskrev.

Lenke til kommentar

Jeg ville - samtidig som du sier at de skal stoppe overføringen - bedt de dokumentere at du har inngått en kontrakt med de. Om selskapet tar dette seriøst vil noen få et forklaringsproblem, og med litt flaks får en overivrig selger fyken.

For noen år tilbake hadde jeg et noe tilsvarende problem med en teleleverandør. Jeg skulle opprette et nytt (bedrifts)abonnement, men i samme slengen valgte leverandøren å porteren mitt private abonnement over til de. Dette opplyste de selvfølgelig ikke om, jeg fant det ut da jeg fikk SMS fra min "gamle" teleleverandør om at de hadde mottatt at abonnementet skulle flyttes. Sleipt og spekulativt.

Det er tydelig at straffen for denne type svindel rett og slett er altfor liten, siden man stadig vekk hører om folk som blir utsatt for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...