Gå til innhold

Prøver å lure Facebook-brukere

Anbefalte innlegg

Har fått et eksemplar, men har ikke fått testet vedlegget i den virtuelle malware-testemaskinen ennå. Testet en liknende sak for en uke eller to siden, da het mailen "Conficker.B infection alert" eller noe. Etter å ha kjørt exe-fila tok det ca ett minutt før det kom opp flerfoldige vinduer og meldinger fra "Antivirus Pro 2010" og falskt Security Center.

EDIT: Må nesten slenge ut et screenshot ...

post-3710-1256909039_thumb.jpg

Endret av Wayshot
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen som leser Vg eller Dagbladet da. Hvis ikke HW hadde skrevet om dette, hadde jeg ikke fått det med meg, meldingen er forøverig ganske overbevisende. Mye bedre enn vanlig spam.

Hvis du ikke har interesse av å lese denne artikkelen hvorfor i all verden gjør du det da? Det er ingen som tvinger deg. Og når du først gjør det, hvorfor i all verden skal du syte over at du viste det på forhånden?

Forøverig så synes jeg den "hvis du ikke vet alt så er du dum og har ikke noe på nett å gjøre" mentaliteten som man ofte finner på forum er relativt barnslig. Husk at det store flertallet som ferdes på nett faktisk vet svært lite om sikkerhetstrusseler og PC/Webapps/programmer generelt. Og en del av dem forviller seg faktisk inn på HW også. De fleste her vet vel mye mindre enn de selv innbiller seg :-)IT er ikke noe man blir ferdig med å lære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...