Smaia Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Følgde installeringsguiden i førsteinnlegget, men har rota det til ved å slette systempartisjonen på disken. Når eg så prøvar å installere får eg meldinga "Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system patition." Sikkert feil forum, men går det an å gjenopprette ein systempartisjon på harddisken - eller må eg kjøpa meg ein ny??? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Skjønner ikke helt hva du mener. Har du noe på disken du skal beholde? Eller er det en disk du kan slette alt på for å så legge inn win7. Isåfall velger du slett på alle partisjoner under format og oppretter en ny eller fler og legger win 7 på den første du oppretter men nok plass. Skal du ikke ha flere partisjoner så slett alle du finner, lag en ny og legg inn. Er dette en laptop så har den ofte en liten partisjon med recovery på, original OS. Den kan du evt la stå urørt. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Var det guiden min i denne tråden du fulgte? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239 Hvis ja, se nederst i første posten, og fortell oss hva du får opp av disker og partisjoner i bildene her: Lenke til kommentar
Smaia Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Var det guiden min i denne tråden du fulgte? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239 Hvis ja, se nederst i første posten, og fortell oss hva du får opp av disker og partisjoner i bildene her: Ja, det var akkurat slik eg gjorde. Sletta alle partisjonar og oppretta ein ny. På bildet har du to partisjonar, men hos meg manglar den som er reservert av systemet. Hos meg står det: Disk 0 Partisjon 1 468,1 GB 468,1 GB Primær Når eg så prøver å installere på parisjon 1 får eg altså feilmeldinga: "Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system patition." Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Den partisjonen som er resevert systemet kommer først etter at W7 er installert. Så det skal ikke ha noe å si at du mangler denne. Velg slett på den partisjonen du har, så velg ny. Bruk all plassen. Formater så, og så trykk neste. Lenke til kommentar
Smaia Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Den partisjonen som er resevert systemet kommer først etter at W7 er installert. Så det skal ikke ha noe å si at du mangler denne.Velg slett på den partisjonen du har, så velg ny. Bruk all plassen. Formater så, og så trykk neste. Har prøvd akkurat det du seier, men når eg trykker på Next kjem meldinga opp om at det ikkje kan laga ny systempartisjon. Prøvde også det samme på ein gammal IDE-disk og då går det som smurt, men altså ikkje på ein WD Caviar på 500 GB. Får vel bite i det sure eplet og kjøpe ein ny, for IDE-disken på 120 GB blir for puslete. Takk i alle fall for hjelp. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det er mulig det ligger igjen noe på disken som Win7-installasjonsprogrammet blir forvirret av ...(?) Prøv et annet diskpartisjoneringsprogram (f.eks. Parted Magic, last ned CD-image, brenn ut, og boot fra CD, slett alle partisjoner på disken. Ikke på feil disk!). En nyrensket disk burde ikke forvirre Win7-installasjonsprogrammet i samme grad. (Hvis det er det som er problemet her, da.) Lenke til kommentar
Smaia Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Det er mulig det ligger igjen noe på disken som Win7-installasjonsprogrammet blir forvirret av ...(?)Prøv et annet diskpartisjoneringsprogram (f.eks. Parted Magic, last ned CD-image, brenn ut, og boot fra CD, slett alle partisjoner på disken. Ikke på feil disk!). En nyrensket disk burde ikke forvirre Win7-installasjonsprogrammet i samme grad. (Hvis det er det som er problemet her, da.) JA!!! Parted Magic fann ein liten partisjon som ikkje har vist før. Sletta den og prøvde på nytt OG WIN 7 SMATT INN PÅ HARDDISKEN LETT SOM BERRE DET! Ein glad og lukkeleg pensjonist seier TUSEN TAKK! :!: Lenke til kommentar
War Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Trykk Løst, i øverste post. Dvs Edit-Løst-knapp. Kanskje den ikke hadde noen tildelt bokstav? Da dukker den ikke opp i OS heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå