Gå til innhold

Si at du elsker meg.

Boycandy

Anbefalte innlegg

Ok, så den kulturelle skolesekken kom innom og viste noen klasser denne filmen.

Noe jeg ikke forsår er at 90% av publikum syntes at denne filmen var veldig bra og følelsesladd... Jeg ser selvsagt poenget i filmen, og at det ikke er lett, men de drar det så altfor langt... Hjemmebrent på halvannenliters colaflasker, halvpsykopatisk kåte gutter som går rundt som om de har en fornedrelsesmissil mellom beina, jenter som viser sitt (sitat Linn Ullmann) - «tredje øye», navlen, og ellers stort sett er sine egne verste fiender.

Det er en klisjè som har blitt vist så veldig mange ganger før (på andre måter, men handler stort sett om det samme)

Jeg har sett mange mørke filmer opp igjennom tidene, kanskje det er dette som er grunnen til at jeg kjedet meg etter 20 minutter, og fikk ikke en eneste "emosjonell rykning" eller hva nå jeg skal kalle det.

(http://en.wikipedia.org/wiki/Sal%C3%B2,_or...0_Days_of_Sodom)

Klarer ikke ungdomsfilmer, rett og slett fordi de alle handler om det samme.

Jeg gir den en 3 av 5.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan heller si hvorfor dere er uenige, i stedet for å linke idiotiske bilder av "facepalm".

Det var morro for en stund siden.

Hvis du er delvis blind er vel sikkert det grunnen til at du ikke la merke til at jeg skrev "kanskje det er dette som er grunnen til at jeg kjedet meg..."

Det jeg mener med "handler om det samme" er at for meg, er det de samme klisjeene som blir tatt med i 90% av filmene. Syns ikke at denne var annerledes (bare fordi de inkluderte en realistisk voldtekt scene)

Ideen og historien var grei, men kunne gjort det litt mer originalt enn "fjortiser" som viser seg frem til alle, drikker seg dritings, er bitchy... Dette er bare mine meninger.

Trodde at jeg ville få diskutere hvorfor jeg kanskje tar feil...

Lenke til kommentar
Du kan ikke forvente fornuftige svar når du indirekte sier at Paranoid Park og The Burning handler om det samme.

Så er ikke de nordiske filmer heller, burde kanskje ha gjort meg klar om at jeg mener nordisk film.

Så er det ikke storyen jeg mener, jeg tenker på skuespillere og atmosfæren. Er som regel en problematisk "kid" som sliter med familie og venner, folk rundt ham/henne har en bitchy attitude og ingen forstår han (untatt oss)

Endret av Dearg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...