livingman Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 hei hallo. jeg er på jakt etter og lage en carbonara saus . ( som i pasta carbonara) men alle oppskriftene på nette er bare med pasta . jeg er ute etter en oppskrift på bare sausen. ikke hele middagen takker for svar ! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Sånn jeg pleier å lage carbonara funker det ikke å bare lage sausen, i og med at varmebehandlingen den får er fra pastaen. Men du kan jo prøve å steke bacon eller pancetta (eller helst guanciale, men det er litt lite tilgjengelig.. ) i terninger på middels varme til de er nesten sprø, ha i et fedd hvitløk eller to og la dem bli litt blanke, hell i ca 2 dl fløte og 2 dl revet parmesan og la det koke inn litt. Ta det av varmen, la det avkjøles litt og rør inn to eggeplommer. Smak til med mye nykvernet pepper. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Sånn jeg pleier å lage carbonara funker det ikke å bare lage sausen, i og med at varmebehandlingen den får er fra pastaen. Men du kan jo prøve å steke bacon eller pancetta (eller helst guanciale, men det er litt lite tilgjengelig.. ) i terninger på middels varme til de er nesten sprø, ha i et fedd hvitløk eller to og la dem bli litt blanke, hell i ca 2 dl fløte og 2 dl revet parmesan og la det koke inn litt. Ta det av varmen, la det avkjøles litt og rør inn to eggeplommer. Smak til med mye nykvernet pepper. takk. hvordan gjør du det med pastaen ? og hvor mye varme må til ? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det jeg pleier å gjøre er å steke bacon og hvitløk, blande sammen eggeplomme, fløte og parmesan og blande det i nykokt pasta.. Ca middels varme.. Lenke til kommentar
akf76 Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 for en ekte carbonara MÅ man bruke Guanciale. Du finner guanciale her for kr 229 https://www.fellonispekehus.no/new-page /A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå