cybervision_ Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg ønsker da å skru sammen en rimelig server. Jeg har stående en PC med kabinett og PSU som virker, men hovedkortet er knekt så jeg må ihvertfall ha CPU og hovedkort + ram. Gjerne hovedkort med onboard GPU. Bruksområde er primært å serve squeezebox med lossless musikk fra stående i et skap innstilt slik at den går på ved aktivitet så jeg slipper å slå den på hver gang jeg slår meg ned i sofa`n. Tips til HW? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 hovedkort ville jeg fulgt med på demovarene til komplett/netshop, du kan sikre deg 8xSata med 2xGbit lan til under 400kr i ny og ne av am2/am2+. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Du kan jo se på et intel atom hovedkort, da er ram det eneste du ellers har å tenke på, ikke koster de mye heller =) Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347213 Sitter en i filserveren min, kjempe fornøyd Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Du kan jo se på et intel atom hovedkort, da er ram det eneste du ellers har å tenke på, ikke koster de mye heller =) Ser man får en N330 med alt for 435 kroner, passer Mini ITX inn i et ATX kabinett? Har Aopen et eller annet med 45 i navnet. Kostet lite. Hva slags ram passer til dette? Lenke til kommentar
Osse Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Mini Itx passer fint i ATX kabinett, det er mulig du må flytte noen spacere, men hvilken cpu og hvilket minne er det på det knekte hovedkortet, disse burde jo kunne brukes. Endret 31. oktober 2009 av Osse Lenke til kommentar
Brack Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Personlig bruker jeg en Mac Mini til det formålet. Er ypperlig! Er tilbud på den "gamle" modellen hos Lefdal nå. http://www.lefdal.com/product/data/apple/i.../apple-mac-mini Er en smal sak å bytte til større HDD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå