RBW Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 P7P55D-E-serien fra Asus tar i bruk både SATA 6 Gbit/s og USB 3.0. Les mer Lenke til kommentar
asad Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Lurer på hvor lang tid det vil ta før vi ser kortet på markedet. Og ikke minst, 1366 varianten. Lenke til kommentar
probin Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 jeg som skal kjøpe ny PC i nær framtid. passer jo det ypperlig! Lenke til kommentar
gullien Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 PC-World var først ute 27.10.2009 kl 23:11 http://www.idg.no/pcworld/article148182.ece Lenke til kommentar
Darwinen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hva er den dingsen på siden ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 De raskeste SSDene er allerede opp mot taket i SATA-300 (3 Gb), og om utviklingen fortsetter i samme tempo så vil ikke SATA klare å holde med i utviklingen. Skal tro om PCIe etter hvert blir vanligere for SSDer, 2.0-spesifikasjonen har 500 MB/s per kanal, så det skulle holde en stund. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Da ser det ut som det er på tide for meg å gjøre meg klar til å bestille delene jeg har sett meg ut og vurdert siden i våres. Spørmålet er om det blir før eller etter juleferien. Ombygging av (AM2+ quad) gaming riggen min til filserver, og ny LGA 1166 gaming rigg med hovedkort som støtter USB3 og SATA III. De raskeste SSDene er allerede opp mot taket i SATA-300 (3 Gb), og om utviklingen fortsetter i samme tempo så vil ikke SATA klare å holde med i utviklingen. Skal tro om PCIe etter hvert blir vanligere for SSDer, 2.0-spesifikasjonen har 500 MB/s per kanal, så det skulle holde en stund. De raskeste SSDene som kunne fått plass i et 3,5" standarisert skall har allerede vært raskere enn SATA 3Gbps lenge. Fusion-IO's ioDrive som ble lansert i september 2007 klarer til og med høyere hastigheter enn den nye SATA 6Gbps kan levere. PCIe vil være det klare valget for "storage accelerators", alså SSDer med høy ytelse som brukes til å øke ytelsen på high-end systemer der lagringsmediet er en flaskehals. De fleste løsninger som er av denne typen i dag er desverre veldig dyre og beregnet mot workstation og industri. Det er noen "forbruker" SSDer med PCIe grensesnitt som leverer opp mot 1GB/s maks, men disse er så langt for dårlige på IOPS sammenlignet med "storage accelerator" typen, og kan til og med bli slått av en vanlig 2,5" SATA SSD på IOPS. (x25-M klarer fler IOPS enn OCZ Z-drive) Jeg synes kombinasjonen av 6x SATA II og 2x SATA III var veldig fin. 6 SATA II for store snurredisker og DVD, og 2 SATA III for SSDer eventuelt i RAID-0 for maks ytelse Nå gjenstår det bare å se på benchmarks om kontrolleren som leverer SATA III portene har god ytelse og kvalitet. Noen som vet hvilken produset som brukes? Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 heh sata 6gbit liten vits om skal kjøre raid. P55 Chipset har veldig stor flaskehals. Får ikke utnytta sata 6bit om skall kjøre raid! Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det er ganske åpenbart at de to 6Gpbs SATA portene ikke er på P55. De kommer sansynligvis fra en integrert verson av det kortet som nevnes, og denne er nok koblet til over PCIe, forhåpentligvis x4 for å sikre at det ikke blir noen flaskehals. Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Heh kan ikke komme utenfor p55 chipset. Har 16 Lanes (2x skjermkort i crossfire 2x 8 link ) til Pce-E og 2GB/s til ICH10 Etter det finnest det ikke mere bondbrede på P55. Intel x58 Chipset har 36 Lanes + 2GB/s til ICH10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå