Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tynn basskasse med eller uten element

Anbefalte innlegg

Skulle gjerne hatt en slank basskasse som dette.

Men:

- Skulle vært snudd 180 garder slik at den ble stående slik.

- Billigere.

Kanskje ikke så vansklig å bygge i MDF? Og da er også enklere å tilpasse det til bilen. Men da må jeg i så fall ha et slankt element. Trenger ikke å være så bra egentlig. Har ikke lyst til å bruke mer en 2000,- maks for kasse og sub. Helst mindre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok bygd ja, nettopp pga som du sier at det er enklere å tilpasse bilen (får ofte bedre kvalitet også om du bygger bra).

Hertz som cossiemk1 linker til skal være bra, ellers kan du også se på:

Helix E300 Esprit 12"

Impact NDW1038

10"

Monacor Pulsar 10"

En billig løsning kan være å bestille fra utland, som f.eks en av disse som kommer på rundt 1200kr for en inkludert frakt:

MB Quart RLP 304 12"

MB Quart RSH 252 10"

Lenke til kommentar

Forsterker? Jeg må vel ikke ha? Men om jeg skal ha så tror jeg at jeg må ha en 5- kanals som går til 4 høytalere pluss sub. Mn jeg har ikke tenkt å legge alverdens penger i prosjektet. Men jeg vurderer noen høytalere fra pioneer på pixmania hvor jeg sparer rundt 2000,- på å kjøpe dem der istedenfor i vanlige norske butikker.

Den fra impact var mest interessant så langt da den var billigst. :)

Dere får eventuelt komme med flere alternativer mens jeg måler bagasjerommet litt. :)

Lenke til kommentar

Må nok ha forsterker ja, langt fra nok kraft til å drive en sub i spiller..

Hvilke Pioneer høyttalere du ser på? Ingen der som er SÅ mye billigere som jeg ser ;)

Du må regne med minst omkring 2500kr for forsterker som er verdt å bruke pengene på..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Hva har du fra før?

Spiller?

Høyttalere?

Sånn jeg ser det så bør prioriteringene gå etter denne rekkefølgen:

1: skikkelig spiller

2: skikkelig komponentsett

3: forsterker til frontsett og sub (eller hver for seg etterhvert)

4: sub (og forsterker til om det ikke ble kjøpt under punkt 3)

5: oppgradering av strøm, trengs ikke til et lite anlegg (vanligvis)

Lenke til kommentar

Akkurat ny Pioneer DEH-P4100SD. Ellers orginale høytalere - 6,5" i førerdørene og 6x9" ved pasasjer- setene bak. Nytt batteri satt inn i sommer av forrige eier men jeg tror ikke det er noe veldig dyre greier.

Vurder da fire nye høytalere, sub og forsterker. Ønsker bare å ha en tynn sub som jeg kan sette opp mot baksetene for da krasjer det med reservedekk pluss at det er greit med litt bagasje. Dessuten syntes jeg det er stygt å bare kjøpe en svær kasse og feste den et random sted i bagasjerommet slik mange gjør. Budsjettet er ikke stort, og vil ikke for øyeblikket komme med noe konkret sum. Men hvis vi kanskje sier 1000,- for alle høytalere, 1000,- for sub m/kasse og 1000,- for forsterker så er jeg fornøyd. Men det er vel ikke alverdens bra man finner til disse priser. Har ikke noe problem med å eventuelt bestille fra utland.

Lenke til kommentar

Til den prisen så er det ikke mye å velge blant om det skal være i nærheten av kvalitet..

Glem høyttalere bak så har du budsjett til dette:

Bull Audio CS-650.75, 6.5" komponentsett

Bull Audio SW-12, 12" sub, ikke så tynn som ønsket men du har ikke budsjett til å være kresen på slikt.

Bull Audio AMP 4.200, 4-kanals forsterker, 2 av kanalene brokobles til sub.

Strømsett, uten så blir det ikke mye liv i forsterkeren.

2X Y-ledd, siden spilleren ikke har nok phono utganger.

2813kr tilsammen pluss frakt...

Kasse bygger du selv, følger nok med kasse alternativer om du kjøper subben.

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Denne fra Clarion er jo litt under 8cm dyp og må vel være bra? :)

Hvorfor må den være bra??

Det står ingenting av nyttig informasjon i den annonsen, så det er umulig å si noe om det elementet.

Jeg har ennå tilgode å teste noe sub fra clarion som jeg synes er bra, men med ditt budsjett så funker den sikkert.

Har du sett på søppla de har på netthandelen og qxl da?? kanskje du kan gjøre et "kupp" der, lol..

Forslaget ed bull audio er vel det beste du får i din prisklasse ;)

Lenke til kommentar

Jeg har bare hørt at Clarion er blandt de beste i klassen bilstereo. Derfor antok jeg at dette kanskje ville vært et brukbart produkt. Mer info om det her.

Har sett litt, men ikke funnet noe særlig på bruktmarkeder/netthandler...

Men et spørsmål om komponentsett; Hvor plasserer man de små diskantete? Kan ikke akkurat si jeg har noen fine steder om jeg ikke må lage hull selv.

Og passer bull til min musikk- stil - hip hop/rnb? Pluss litt rock og diverse.

Endret av mx1000
Lenke til kommentar

At Clarion er best i klassen er det nok kun de selv som mener (les reklame)..

Så en test av den suben for litt siden, fikk vel 5 eller 6 av 10 poeng, mao ikke noe å satse på..

Diskanter kan du plassere hvor du vil, er med fester både til innfelling og montering f,eks oppå dash.. (f.eks med skrue eller dobbeltsidig teip)..

Pakken passer til ditt bruk, men du vil få selvfølgelig få det du betaler for, kan ikke regne med noe konkurranse-anlegg for så lite penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...