Magronmhr Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Hvordan vil dette oppsettet fungere? Vil tro at 6 GB ram holder lenge. Kabinett: Antec Nine Hundred Two Hovedkort: Gigabyte GA-EX58-UD3R, X58, Socket-1366 Prosessor: Intel Core i7 920 Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5870 Lydkort: Asus Xonar DX/XD Minne: Corsair XMS3 TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB) Harddisk #1: Samsung Spinpoint F3 1 TB Harddisk #2: Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2 Brenner: LG GH22LP20 Strømforsyning: Corsair TX 850W Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 det der ser veldig nice ut. hiv på noe annet en stock kjøler og så er jeg litt misunnelig men husk at du burde ha et bra høytalere eller et godt headset. sånn at du får utnyttet lydkortet ditt. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Har du/dere noen forslag på kjølere? hva er fordelene og ulempene med vannkjøling? er det noe å satse på, eller er det best å bruke luftkjøling? Har et Koss headset som jeg bruker. Fin lyd, tåler mye hjuling gjør det å. Det får holde. Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 vannkjøling (i allefall de rimeligste) er ikke så effektive som folk skulle tro. I tillegg lager de ganske mye lyd. ofte (og i allefall om du ikke overklokker) så er en god luft løsning med en god vifte bedre. imho. schyte ninja er ganske bra men bare let etter noe med lav db Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) tenkte jeg skulle klokke litt. rundt 3,2 GHz. Endret 29. oktober 2009 av Magronmhr Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Heisann! Kjekt at dere tar i bruk oppsettene mine slik de er beregnet til. Jeg skal prøve å hjelpe deg videre på vei. Intel sine to nyeste og mest aktuelle sokler for hovedkort heter X58 og P55. Enkelt forklart er X58 for entusiaster, mens P55 er for folk med mer ordinære behov. Intel har to serier prosessorer kalt Core i5 og i7. Etterhvert vil begge disse bli laget kun for P55-sokkelen, mens X58 overtar den fremtidige i9 - Intels flaggskip. I dag er i7 920 mest aktuell for X58, mens P55 foreløpig har i7 860 og i5 750. Forvirrende? Det gjør ikke så mye. Dette forumet er til for å få veiledning. For en gamer kan jeg si at Intel Core i5 750 er det desidert beste alternativet. Med denne i boksen vil det nesten uansett være skjermkortet som setter den øvre grensen i spillytelse. Siden i5 750 kun passer til P55-sokkelen, får du altså både hovedkort og prosessor til en rimelig penge. Hva er så fordelen med i7? Riktignok yter den kun like bra som i5 750 i spill, men i andre krevende oppgaver som f. eks. videoredigering, så trekker den i fra. Med andre ord handler det ikke kun om budsjett, men også hvilke programmer man har tenkt å bruke. En gamer vil få best utbytte ved å velge nøyaktig samme oppsett som i "The Conquerer". SSD gir suveren ytelse på noen områder, men er ikke nødvendig for å få en rå spill-PC. Endret 29. oktober 2009 av Agentspoon Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Å velge i7 920 er vel ikke en ulempe til spill? Tenkte å kjøpe "stort" når jeg først kjøper. Tror nok det blir en del bilde- og videoredigering når jeg får ny pc i hus. Pluss en del filming fra diverse spill. Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 det er ikke en ulempe nei. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Fungerer denne? Noctua NH-U12P SE2 Hvilke kabler trenger jeg i tillegg? Endret 29. oktober 2009 av Magronmhr Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 ingen. alt skal følge med Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Heisann! Kjekt at dere tar i bruk oppsettene mine slik de er beregnet til. Jeg skal prøve å hjelpe deg videre på vei. Intel sine to nyeste og mest aktuelle sokler for hovedkort heter X58 og P55. Enkelt forklart er X58 for entusiaster, mens P55 er for folk med mer ordinære behov. Intel har to serier prosessorer kalt Core i5 og i7. Etterhvert vil begge disse bli laget kun for P55-sokkelen, mens X58 overtar den fremtidige i9 - Intels flaggskip. I dag er i7 920 mest aktuell for X58, mens P55 foreløpig har i7 860 og i5 750. Forvirrende? Det gjør ikke så mye. Dette forumet er til for å få veiledning. For en gamer kan jeg si at Intel Core i5 750 er det desidert beste alternativet. Med denne i boksen vil det nesten uansett være skjermkortet som setter den øvre grensen i spillytelse. Siden i5 750 kun passer til P55-sokkelen, får du altså både hovedkort og prosessor til en rimelig penge. Hva er så fordelen med i7? Riktignok yter den kun like bra som i5 750 i spill, men i andre krevende oppgaver som f. eks. videoredigering, så trekker den i fra. Med andre ord handler det ikke kun om budsjett, men også hvilke programmer man har tenkt å bruke. En gamer vil få best utbytte ved å velge nøyaktig samme oppsett som i "The Conquerer". SSD gir suveren ytelse på noen områder, men er ikke nødvendig for å få en rå spill-PC. QFT. Skal du bruke PC-en primært til spilling, vill jeg helt klart gått for i5 750 eller i7 860 over i7 920. 860 yter bedre enn 920 i spill (på grunn av høyere klokk, 2800 vs 2666), og koster mindre (860 her og 920 her). Unntaket er dersom høy ytelse ved krevende multitasking og bruk av programmer som har god støtte for flere kjerner er viktigst. Til dette vil 860 klare seg greit, men 920 litt bedre. Ved å kutte litt ned andre steder for å få råd til en SSD, tror jeg det definitivt vil gi deg den beste opplevelsen av både spill og bruk av PC-en generelt. Behov for mer enn 4 GB RAM er sjeldent, og lydkort er ikke nødvendig. Ved å ha OS, programmer og spill på en SSD, vil du oppleve raskere boot, betydelig raskere oppstart av programmer og raskere lasting i spill (noen gang fundert på hvor lang tid du har brukt totalt på å se på loading bars og vente på at programmer skal startes opp?). Personlig ville jeg til og med (i alle fall om du bare skal spille på en 19") bytta ut 5870 med 5850 for å få råd til en SSD. Men for all del - det er ditt valg, og du vil definitiv få en veldig god PC ved å gjøre alle valgene jeg prøver å overbevise endre. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) den vil nok ikke bli brukt til bare spilling, men redigering av bilder, video osv. i tillegg. Vil vurdere å kutte ut lydkortet. Skal oppgradere skjerm senere. Hvordan vil i7 920 bli i forhold til i7 860 hvis i7 920 klokkes? Endret 31. oktober 2009 av Magronmhr Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 de deler den samme kjernen så de burde være ganske lik. den største forskjellen er muligheten til multi gpu støtte på 920 sin platform. og oppgradering til i9 senere. samt 3 kanals minne. så på mange måter er det ikke så mye cpuen i seg selv men mer platformen de kommer på som er av betydning. noen vil si at 1366 er mer framtidsrettet enn 1156 men personlig tror jeg at vi vil se ganske mye bra på 1156. men akkurat idag så er yter 860 bedre enn 920 i de fleste aplikasjoner. Men dette er ikke med mye. http://overclockers.com/index.php?option=c...amp;Itemid=4263 Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 ble veldig usikker.. Hvorfor er 920 dyrere enn 870 hvis 870 yter bedre? Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Fordi det er en helt annen platform. 1366 er en mere framtidsretta platform. den støtter 16x pcie dual GPU den har 3 kanals minne den vil støtte i9 (den neste intel cpuen) og noen andre smågodiser men for for eksempel i spilling ser man ikke fordelene av disse enda. og det er ikke snakk om at det er store forskjeller i ytelsen her. Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 vil det være mye prisforskjell mellom det oppsettet jeg har kommet fram til med i7 920 og et oppsett med i7 870? Ettersom at 1366 er mer fremtidsrettet vil jeg tro at det er det lureste for meg. Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 til 1366 er det bare snakk om i7 920 tar du 820 er det snakk om 1156 Lenke til kommentar
Magronmhr Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Har bestemt meg. går for 1366 med i7 920 og muligens Noctua NH-U12P SE1366som kjøler. Hva trenger jeg mer? Noen kabler jeg trenger? Hva trenger jeg av antistatisk materiale for å unngå at komponentene kortslutter ved montering? Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 et antistatisk armbånd er sannsyneligvis nok. du kan jo sjekke ut pc bygger linken i sigen min. evt sjekk http://www.buildyourown.org.uk/pc-informat...eed/pc-toolkit/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå