Gå til innhold

PS3 kom tilbake fra Nordisk Film uten at de har reparert den.

Bister

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sendte min PS3 til Gamezone siden den ikke fungerte som den skulle, og de skulle sende den videre til reparasjon. La ved en beskrivelse slik en i Gamezone hadde bedt meg om, jeg skrev at PS3 leste spillet, men ikke ville starte opp, hvilke spill dette skjedde med. Å at jeg hadde prøvd alle disse spillene på en kamerat sin PS3 og de fungerte der. Dette var problemet i det det store og hele. Men i dag får jeg igjen PS3en i posten, og det ligger en lapp oppi. Der står det at produktet er avvist og sendes i retur. Returkode beskrivelse står det: Safe mode testet, is not faulty. Videre står det forklaring vedr. Playstation konsoll

856 Manglende kjøpskvittering (Denne sende jeg med til Gamezone)

857 Garanti/Reklamasjonsrett er utløpt. (Kjøpte denne 04/10 - 2008, sendte den inn den 23/09 - 2009. Vet ikke hvor lang garanti/reklamasjonsrett det er, men regner vel med at den er på minst 1 år.)

858 Garantiseglet på maskinen er fjernet eller beskadiget. (Har ikke tatt av noen ting som klistremerker eller noe, og alt som sitter på er i topp stand.)

859 Det har været uautoriseret tilpassning, instilling eller modifisering av maskinen. (Har ikke åpnet den, har kun skrudd maskinen av og på og byttet spill i maskinen)

860 Det har tidligere vært utført vedlikeholdelse eller reparasjon av ikke-godkjent reparasjonsverksted. ( Maskinen har aldri vært inne til reparasjon, den har vært her hjemme siden dagen jeg fikk den, aldri vært inne til reparasjon)

Så noen som vet hvorfor de ikke har greid/giddet å gjøre noe med dette når den har vært borte i litt over en måned?

Håper noen kan hjelpe, og håper det jeg har skrevet ikke er helt uforståelig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at du sendte med en KOPI av kjøpskvitteringen. Det er ditt eneste bevis for når og hvor du kjøpte den.

Gå tilbake til Gamezone og klag på utført reparasjon og be dem ta en titt over boksen som f.eks forsegling er brutt. Evnt be dem ringe sony-service hvis serienummeret er svartelistet.

Lenke til kommentar

Sendte en kopi av kvitteringen ja ;) Sendte den også tilbake i orginal eske, selvom dette har vel lite å si men. Må eventuelt sende den tilbake til Gamezone igjen, da jeg bor på østlandet. Kan sende dem en mail og spørre om serienummeret muligens?

I tillegg til at Nordisk Film ikke reparerte konsollen greide de å lage noen ganske stygge merker på toppen. Kan ikke akkurat skryte av dem føler jeg :p

Lenke til kommentar

Gidder ikke gå den veien vis det ikke er mulig å komme utenom, hehe :) Men har sendt en mail, så få se hva jeg får til svar :)

Edit: Sendte mail istad, men sjekket ikke mailen før nå. Fikk utrolig kjapt svar, å han skulle sjekke opp dette med Sony kundeservice, håper de får litt fortgang i dette, har et FIFA 10 som ikke har blitt startet enda :p

Endret av Bister
Lenke til kommentar

Når du sender den avgårde neste gang bør du ta bilder som "bevis". Det gjelder generelt alt man sender fra seg (hvis du ikke har råd til å tape verdien).

Hvis kvitteringen din er knyttet opp til serienummer bør du kryssjekke det i tillegg.

Selvfølgelig sjekk og at nevnt garanti-klistremerke® er urørt(e) og ikke brutt.

Det finnes alltid noen råtne egg i bransjen: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/17/538435.html :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...