Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle har forskjellige meninger om hvilke virusprogrammer som er best. Men personlig ville jeg valgt Avira og Avast! av gratisprogrammene og av betalprogam ville jeg ha valgt Norton eller Kaspersky.

Hvis jeg har valgt å betale for et AV-produkt ville jeg ha valgt totalpakka med virusbeskyttese, brannmur og det hele- Norton 360 v 3.0, Norton Internet Security 2010 eller Kaspersky Internet Security 2010.

Jeg har valgt å betale for AV-produktet og jeg bruker Norton 360 Premier Edition v. 3.0 og er veldig fornøyd med det da det også er med tre lisenser(for ca. 700 kr) som jeg har på alle mine 3 hovedpc-er. Disse lisensene kan du enten ha på dine egne PC-er eller til dine foreldre, besteforeldre eller din venner for den sagt skyld :)

Jeg synes det er verdt de ca. 700 kronene Norton 360 koster med tanke på antall lisenser og ikke minst at programmet er kanonbra, synes jeg.

Lenke til kommentar

Hei. Selv bruker jeg AVG Internet Security 9. Den er jo helt grei, men uannsett hva du måtte velge så er du ikke sikkra 100% allikevel. Sånn er det bare. Det du da også må passe på er at isåfall Antivirus programmet/sikkerhetspakke går bra på Windows 7. AVG Internet Security 9 vet jeg går sammen med Windows 7 Ultimate for den kjører jeg på en PC her.

Men det kan jo være greit å ha AntiSpyware program og CCleaner installert samtidig da. Det har jeg ikke på Windows 7 maskina, men jeg har det på Windows XP som også har AVG Internet Security 9 installert. Da kjører jeg SuperAntiSpyware Free og da selvfølgelig CCleaner.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hei

Hiver meg på denne tråden, fordi jeg har Win7 X64:)

Jeg opplever ikke avg som treigt ? Tvert i mot.. men alle pc'er er ulike, så skal ikke motsi deg på det.

Jeg prøvde Eset Nod32, men fikk virus da den gikk ut på dato. Slutta å oppdatere seg etter 30 dager (ellernoesånn), og jeg la ikke merke til det. Men da det funka var det veldig bra, bruker nesten ikke ressurser i det hele tatt.

Norton-serien får dataen til å gå som sirup. Det er den tyngste AV-pakkene, og kommer generelt dårlig ut i diverse tester.

Som sagt, smaken er som rævva, så du må jo velge selv ;)

Lenke til kommentar

ESET (NOD32) er vel det som har vært anbefalt i diverse tester gjennom en årrekke, og det er imo et veldig bra antivirussystem.

Plager deg ikke med popups når den finner noe, er lite krevende og gode menyer.

Begynte selv nettopp å bruke Panda Security, grunnet at jeg fikk det gratis i 1 år ved Win7-release 22. oktober.

Har litt popups når den finner noe, og brukte ekstremt mye ressurser når den scannet til jeg fant ut at man kunne nedprioritere scanningen mot andre prosesser automatisk via instillingene.

Nå fungerer det godt, men har noen irriterende advarsler nede i høyre hjørne hver gang det finner noe på en nettside eller lignende.

Lenke til kommentar
Hei

Norton-serien får dataen til å gå som sirup. Det er den tyngste AV-pakkene, og kommer generelt dårlig ut i diverse tester.

Da kan du ikke ha prøvd de nyeste versjonene av Norton-produktene. De fra før 2009 var kjent for å bruke masse ressurser. Men versjonene fra 2009 funker som fjell, bruker lite systemressurser, er brukervennlige og ikke minst: Norton beskytter deg!

Jeg mener jeg kan utale meg om Norton sine produkter da jeg har testet produktene både på gamle og nye PC-er, bærbare som stasjonære.

Det at Norton får datan til å gå som sirup er en myte som baserer seg på gamle erfaringer med Norton. Symantec skal ha honør for at de har forbedret sine produkter betraktelig de siste årene.

Kaspersky bruker veldig mye ressurser når den scannerPC-en, men deg gjør vel de fleste AV-produktene. Men det er egentlig ikke noe problem. Hvorfor skal man søke etter virus mens man f.eks. spiller spill?

Lenke til kommentar
Hei

Da kan du ikke ha prøvd de nyeste versjonene av Norton-produktene. De fra før 2009 var kjent for å bruke masse ressurser. Men versjonene fra 2009 funker som fjell, bruker lite systemressurser, er brukervennlige og ikke minst: Norton beskytter deg!

Jeg mener jeg kan utale meg om Norton sine produkter da jeg har testet produktene både på gamle og nye PC-er, bærbare som stasjonære.

Det at Norton får datan til å gå som sirup er en myte som baserer seg på gamle erfaringer med Norton. Symantec skal ha honør for at de har forbedret sine produkter betraktelig de siste årene.

Er ikke av den påståelige typen, så godtar dine erfaringer.

Men har lest en del tester, gjort av DinSide tror jeg. Da kom Norton dårlig ut på det meste. Men har ikke sett/lest tester om den nye, så greit nok det :)

Lenke til kommentar

Det er greit :)

Du er ikke den eneste som mener det du skriver her. Det er mange på diverse forum og prat blandt venner og familie som mener akkurat det samme som du. Og det er forståelig. Norton hvertfall før 2008 var rett og slett ubrukelig å ha på en maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...