toddi10 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 1. Hey lurer på om fast ip vil hjelpe med alle portforwarding problemene mine? 2. Tar det lang tid å få fast ip? 3. Er fast ip det samme som statisk ip? Lenke til kommentar
toddi10 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Ja, Nei og ja! Takk:P Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Fast ekstern ip vil ikke hjelpe. Det eneste du bør gjøre er å sette ip på PC som statisk. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hmm, fast ip kan hjelpe han, la7dfa. Om han ligger på gammelt utstyr, deler han vel ip med andre kunder, og da er ikke portforwarding ikke mulig. Ikke skyt meg om jeg tar feil, men tror jeg har lest noe om dette før. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hmm, fast ip kan hjelpe han, la7dfa. Om han ligger på gammelt utstyr, deler han vel ip med andre kunder, og da er ikke portforwarding ikke mulig. Du mener at TS og andre befinner seg på "innsiden" av en NAT-router, en router kundene ikke har tilgang til? Da vil ikke portforwarding være mulig, nei, dersom dette er tilfellet. Men det er ikke gitt at fast IP-adresse vil hjelpe. Hva om han får en fast IP-adresse på "innsiden" av denne NAT-routeren? Vi kan jo spørre trådstarer for å få avklart dette: Hva er din "public IP address"? Gå til www.whatismyip.com og les av hva du ser. Post svaret her. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hmm, fast ip kan hjelpe han, la7dfa. Om han ligger på gammelt utstyr, deler han vel ip med andre kunder, og da er ikke portforwarding ikke mulig. Du har nok rett i det. Spørsmålet er om de er villige eller har mulighet til å endre på det? Vi får se hva han svarer på spørsmålet om whatsmyip. Lenke til kommentar
toddi10 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Hmm, fast ip kan hjelpe han, la7dfa. Om han ligger på gammelt utstyr, deler han vel ip med andre kunder, og da er ikke portforwarding ikke mulig. Du mener at TS og andre befinner seg på "innsiden" av en NAT-router, en router kundene ikke har tilgang til? Da vil ikke portforwarding være mulig, nei, dersom dette er tilfellet. Men det er ikke gitt at fast IP-adresse vil hjelpe. Hva om han får en fast IP-adresse på "innsiden" av denne NAT-routeren? Vi kan jo spørre trådstarer for å få avklart dette: Hva er din "public IP address"? Gå til www.whatismyip.com og les av hva du ser. Post svaret her. 213.167.96.196 Endret 28. oktober 2009 av toddi10 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Du har felles ip, mao. så vil fast ip hjelpe deg. Lenke til kommentar
toddi10 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Du har felles ip, mao. så vil fast ip hjelpe deg. Bra:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå