Gå til innhold

[Løst]HJELP! Bytte ut DVD med en BD i et sony hjemmekinoanlegg.

Anbefalte innlegg

Jeg har et Sony 5.1 surrondanlegg hvor jeg har tenkt å bytte ut dvd-spilleren med en bluray-spiller uten å bruke alt for mye penger. Jeg har forhørt meg med Sony og de sier at dette ikke er mulig. Hvorfor skal ikke dette være mulig? Hva om jeg kjøper en BD spiller med innebygd forsterker? Hvis det finnes da...

For å si det enkelt: Hva gjør jeg om jeg vil bytte ut dvd spilleren med en blueray spiller i det eksisternede ferdiganlegget mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke bytte selve leseren også få BD avspilling. Det krever litt mer elektronikk og SW enn det. Det som er mulig, er å bytte hele boksen, men da må du ha samme tilkoblinger. På anlegget til min far, er alle høytalere koblet til suben og fra suben går det en spesiell kabel inn i DVD-spiller/radio/osv. Jeg vet ikke hvordan det er hos deg, men du må passe på at du kan bruke høytalene videre. Er de koblet til DVD-avspilleren via vanlige rød/svart ledning, så kan du jo kjøpe eks en forsterker og BD-spiller. Evt så kan du kjøpe en PS3 og koble til anlegget ditt ;)

Lenke til kommentar

Konkret hva slags anlegg er det du har? Sitter forsterker-delen fast i DVD-delen?

Uansett kan du jo helt sikkert kjøpe en billig dedikert surround-forsterker og Blu-ray-spiller (altså løse komponenter) og fortsette å bruke de høyttalerne du nå har - for eksempel.

Lenke til kommentar

Anlegget heter Sony DAV-SC8 og er et komplett masseprodusert dvd-anlegg slik at forsterkeren sitter inne i DVD spilleren, eller den er vel så og si forsterkeren. :)

Vedlagt er bilde av inngangene på hjemmekinoanlegget! :)

Jeg har fundert litt og funnet ut at de fleste bluerayspillere har optisk utgang. Det er faktisk en optisk inngang på dvd-anlegget mitt, så da skal det jo være mulig å bare kjøpe bluerayspilleren og en optisk lydkabel? Denne gir vel også digtale signaler slik at det er mulig å få spilt 5.1 sporet som det skal spilles? Eller tar jeg helt feil nå? :hmm:

post-60547-1256817802_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Var en tur på HiFi senteret for å høre med de. Det var jo ikke mye hjelp. Kjøp en reciever eller forsterker osv. Da koster det jo dobbelt så mye som nødvendig. :thumbdown: Selvfølgelig er dette eneste alternativ om 5.1 sporet spilles i stereo ved en overføring til DVD-anlegget. Jeg vil jo gjerne ha krystallklar lyd i riktig format og det burde jeg vel få om man bruker en optisk lydkabel? Da blir det vel digital overføring av alle kanaler? Eller hür? :hmm:

Endret av siNch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...