ukjentbrukergitt Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 ok så når jeg redigerer råfilene mine(.nef) i photoshop, blir fargenene strålende. Men når jeg lagrer bildet på desktopen som et .jpg bilde, etter å ha redigert ferdig, blir fargene og kontrasten annerledes, jeg ser forskjell fra originalen og det redigerte, men det er ikke like stor forskjell som på originalen og det redigerte vist i PS. Noen som kan berike mitt sinn med hva det kan komme av? Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hvilket fargerom redigerer du bildene dine i? Photoshop viser de forskjellige fargerommene sRGB, AdobeRGB og ProPhoto RGB. Windows bruker sRGB som standard fargeprofil. Edit > Convert to Profile > sRGB før du lagrer bildene dine i JPG-format. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 sRGB. har også prøvd som du beskriver her, samme greia. Lenke til kommentar
brk Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Prøv i sjekk hvilket fargerom du jobber i når du redigerer bildene, under "View/Proof setup" Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 ok, andre tips etter jeg har sjekka det? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 helt merkelig problem, jeg må bytte om på lab color og rgb, men ikke bare det, må også bytte farge profil mellom adobe RGB og monitor sRGB, også alt tilbake igjen, da lagrer den riktig. irriterende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå