Gå til innhold

GeForce4 Ti4600 konflikt

Anbefalte innlegg

Jeg har et 128MB DDR GeForce4 Ti4600 med den nyeste Detonator driveren, og opplever problemer med spill som har høye grafikkkrav.

Enten så henger maskinen seg opp eller så viser den en blå skjerm som utpeker nv4_disp.dll som en feilaktig fil eller noe. Tydelig at skjermkortet ikke er helt enig med operativsystemet mitt. Jeg har WinXP Pro og da jeg installerte driveren til skjermkortet så sa Win fra at den ikke var digital signert, selv om nVidia sier at kortet funker med XP. Noen som har noen tips? Jeg hadde samme problem med de driverne som fulgte med kortet, derfor prøvde jeg å oppgradere driveren, men det hjalp lite.

:shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et 128MB DDR GeForce4 Ti4600 med den nyeste Detonator driveren, og opplever problemer med spill som har høye grafikkkrav.

Enten så henger maskinen seg opp eller så viser den en blå skjerm som utpeker nv4_disp.dll som en feilaktig fil eller noe. Tydelig at skjermkortet ikke er helt enig med operativsystemet mitt. Jeg har WinXP Pro og da jeg installerte driveren til skjermkortet så sa Win fra at den ikke var digital signert, selv om nVidia sier at kortet funker med XP. Noen som har noen tips? Jeg hadde samme problem med de driverne som fulgte med kortet, derfor prøvde jeg å oppgradere driveren, men det hjalp lite.

:shrug:

Har noe av det samme greiene selv, men hos meg så hender det at skjermen bare blir helt svart. og at selve skjermen går i standby, mens musikk og alt annet fortsetter å gå i bakgrunnen. Enten det eller så bare restarter maskinen av seg selv, aldri i spill.. kun i windows. Mulig du bare burde prøve et hakk eldre drivere.

Lenke til kommentar

Jeg gikk tilbake til en eldre driver som var digitalt signert og det hjalp lite, men det skal sies at dette problemet skjer mest med GTA3, og jeg har ikke testet så mange andre spill, så det kan hende at problemet ligger der.

Lenke til kommentar

hvis problemet oppstår i GTA3 så ville jeg tatt et søk på forumet, mener og huske at det var en konflikt mellom GTA3 og nivida kort en periode. Tror det ble laget en patch, hvis du har orginal spillet så tror jeg produsenten lagde en patch du kan bruke og. Men du finner mange tråder på forumet om det tror jeg

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar veldig feil er 41.09 siste versjon som er digitalt signert. Tror neppe du vil få noen reduksjon i ytelse med denne. Har testet mitt 4400 (@4600+) med nyere drivere, og scoren i diverse benchmarks går marginalt ned med disse i forhold til 41.09.

Lenke til kommentar

Har ikke noe problem med mitt Ti 4600.

Bare noe driver krøll i CS med OpenGL men jeg spiller ikke CS så det gjør ikke særlig mye. mer med andre mods.

Uansett så er jeg litt skyld i driver krøllet, jeg prøver å softmodde kortet mitt til Quadro4, mest for 3D bruk i professjonelle programmer og slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...