ole_marius Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Har da fundert litt på en ide jeg har tenkt på de siste 2 årene. Hva? Hva om vi har grunnlagt et fellesskapprosjekt der vi elever samler alt av skoleoppgaver i en egen mappe del over nettet. Hvorfor? Dette kan føre til arkiv av skoleoppgaver der man kan kjapt finne frem dine og andres oppgaver, alt fra sammendrag/oppgaver/framføringer osv... Som kan være til hjelp om du sliter med et evne Kriterier Dog så er kriteriet å ha en gmail konto hvis jeg bruker invites, eller å ha et åpent system for alle slik at du kan gå inn og hente/lagre dokumenter, du går med på brukervilkår som vi kan utvikle her og du må skrive ordentlig og holde deg saklig For hvem? Alle som har lyst å bidra, alt fra barneskolen, videregående, høyskole, privatpersoner osv... Så hvem ønsker å være med på et slikt prosjekt? Endret 28. oktober 2009 av ole_marius Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har også tenkt same tanke, og liker den så absolutt. Det finnes nettsteder som tilbyr same tilbod, men eit system gjennom Google Docs kunne blitt veldig interessant - dersom mange er samd, og bidrar. Har ikkje sat meg inn i korleis Google Docs fungerer, men tenkjer det er lett å komme inn i. Moglegheit for respons og generell tilbakemelding, saman med ein relativt stor brukarbase, ville resultert i eit godt system der mange kunne lært mykje! Sjølv hadde eg nok prøvd å bidra, da eg lagrar det meste (alt) av skulearbeidet mitt digitalt. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Har du gmail? hvis du har så har jeg link til min google docs i signaturen min. Akkurat nå har jeg bare aktivert leserettigheter på den. Har opp i alt dette startet å føre inn arbeidet i går. Så jeg skal gjøre alt av oppgaver på nytt, uheldigvis har jeg ikke vært flink å lagre arbeidet fra skoletimene.... Edit: fant ut en måte å gjøre at alle kan skrive, og en annen måte der jeg må invitere en bruker selv. Hva foretrekkes mest? Endret 28. oktober 2009 av ole_marius Lenke til kommentar
Makri Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Hørtes ikke dumt det her Er med! Hvis det blir sånn at du må invitere, vil folk passe bedre på posisjonen sin og ikke tulle mye og sånn, men hvis det blir pip åpent, så kan folk gi litt f og f.eks. slette noe (hvis det går an på skriverettigheter) men på en annen side, så kan prosjektet bli lite siden da mange ikke gidder å sende forespørsel på det (hvis man er interessert nok gjør man det nok tho...) Så jeg vet rett og slett ikke Endret 28. oktober 2009 av makri Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 kan sikkert bli med! jeg foreslår at vi MÅ skrive hva vi har fått på det når vi får karakter, og evt. kommentarer. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hmm....det er da absolutt verdt ett forsøk dette her Sign me up! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Så hvordan skal dette være, lukket eller åpent? Personlig mener jeg at om man trenger invites så er vi sikret at vi for inn folk som ønsker å være aktiv. Men dette for flertallet vurdere. kan sikkert bli med! jeg foreslår at vi MÅ skrive hva vi har fått på det når vi får karakter, og evt. kommentarer. Ingen dårlig ide, men oppgaver eller referat fra kapitler trengs ikke denne kriteriene, bare innleveringer Endret 28. oktober 2009 av ole_marius Lenke til kommentar
Makri Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 jeg stemmer isåfall for invite Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det finnes allerede en sånn side. http://www.skoleforum.com/default.aspx Lenke til kommentar
Kris Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Samme her. http://www.daria.no/skole/ Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Jaja, trenger ikke å lange enda flere om det finnes slike sider fra før av... Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 forskijellen er jo at denne blir ikke tatt i f.eks plagiatkontroll på itslearning? om noen skulle kopiert Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Muhahaha Men jeg vet ikke, er jo noe vi kan gjøre uavhengig av de sidene dere linket opp til Lenke til kommentar
Makri Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 syntes vi burde det jeg. Og kanskje ha en kvalitetskontroll hvis man kan kalle det det. Altså ikke legg in greier som fikk 2 og sånn, hvis det skal være til hjelp for andre. Daria er det for mye dårlig på. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Folket har talt... Men skal vi gjøre det slik at alle kan lese, men bare de som er invitert kan redigere/legge til? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Er muligens med hvis det blir et lukket system. Skal ikke ha alle mine tidligere prosjekt spredt utover hele verden. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Er ikke Google Wave lagd for akkurat slik? Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hva med at dere gjør eget arbeid slik dere burde? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Jeg kan godt være med. skolegang sålangt(oppg. jeg kan bidra med): -VG2 Elektronikk -VG1 Elektro Og selvsagt ungdomskole, da.. Hva med at dere gjør eget arbeid slik dere burde? selv ser jeg at bruken er informajon og ikke ferdig oppgaver. syntes det burde være pålagt å sette dokumentene til "Read only" før man laster de opp. PS: Har ikke gmail, men det er en bagatell. Endret 31. oktober 2009 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå