Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Dele skoleoppgaver over google docs, interessert å være med?

Anbefalte innlegg

Har da fundert litt på en ide jeg har tenkt på de siste 2 årene.

Hva?

Hva om vi har grunnlagt et fellesskapprosjekt der vi elever samler alt av skoleoppgaver i en egen mappe del over nettet.

Hvorfor?

Dette kan føre til arkiv av skoleoppgaver der man kan kjapt finne frem dine og andres oppgaver, alt fra sammendrag/oppgaver/framføringer osv... Som kan være til hjelp om du sliter med et evne

Kriterier

Dog så er kriteriet å ha en gmail konto hvis jeg bruker invites, eller å ha et åpent system for alle slik at du kan gå inn og hente/lagre dokumenter, du går med på brukervilkår som vi kan utvikle her og du skrive ordentlig og holde deg saklig

For hvem?

Alle som har lyst å bidra, alt fra barneskolen, videregående, høyskole, privatpersoner osv...

Så hvem ønsker å være med på et slikt prosjekt?

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også tenkt same tanke, og liker den så absolutt. Det finnes nettsteder som tilbyr same tilbod, men eit system gjennom Google Docs kunne blitt veldig interessant - dersom mange er samd, og bidrar. Har ikkje sat meg inn i korleis Google Docs fungerer, men tenkjer det er lett å komme inn i.

Moglegheit for respons og generell tilbakemelding, saman med ein relativt stor brukarbase, ville resultert i eit godt system der mange kunne lært mykje!

Sjølv hadde eg nok prøvd å bidra, da eg lagrar det meste (alt) av skulearbeidet mitt digitalt. :)

Lenke til kommentar

Har du gmail? hvis du har så har jeg link til min google docs i signaturen min. Akkurat nå har jeg bare aktivert leserettigheter på den. Har opp i alt dette startet å føre inn arbeidet i går. Så jeg skal gjøre alt av oppgaver på nytt, uheldigvis har jeg ikke vært flink å lagre arbeidet fra skoletimene.... :hrm:

Edit: fant ut en måte å gjøre at alle kan skrive, og en annen måte der jeg må invitere en bruker selv.

Hva foretrekkes mest?

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Hørtes ikke dumt det her :) Er med!

Hvis det blir sånn at du må invitere, vil folk passe bedre på posisjonen sin og ikke tulle mye og sånn, men hvis det blir pip åpent, så kan folk gi litt f og f.eks. slette noe (hvis det går an på skriverettigheter) men på en annen side, så kan prosjektet bli lite siden da mange ikke gidder å sende forespørsel på det (hvis man er interessert nok gjør man det nok tho...) Så jeg vet rett og slett ikke

Endret av makri
Lenke til kommentar

Så hvordan skal dette være, lukket eller åpent? Personlig mener jeg at om man trenger invites så er vi sikret at vi for inn folk som ønsker å være aktiv. Men dette for flertallet vurdere. :hmm:

kan sikkert bli med! jeg foreslår at vi MÅ skrive hva vi har fått på det når vi får karakter, og evt. kommentarer.

Ingen dårlig ide, men oppgaver eller referat fra kapitler trengs ikke denne kriteriene, bare innleveringer

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Jeg kan godt være med.

skolegang sålangt(oppg. jeg kan bidra med):

-VG2 Elektronikk

-VG1 Elektro

Og selvsagt ungdomskole, da..

Hva med at dere gjør eget arbeid slik dere burde?

selv ser jeg at bruken er informajon og ikke ferdig oppgaver. syntes det burde være pålagt å sette dokumentene til "Read only" før man laster de opp.

PS: Har ikke gmail, men det er en bagatell.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...