Krissma512 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) jeg har problemer med blue screen of death. Ver gang jeg spiller Fallout 3 og Crysis etter en stund så plutselig får jeg Blue screen N4_Disp.dll jeg har installert siste chipset oppgraderinger og siste skjermkort oppgraderinger. Driver verison på skjermkortet er ForceWare 191.07 dette er specs mitt: Skjermkort: 9800gtx+ Prosessor: amd phenom 2 x4 955 black edition 3,2 GHz Hovedkort M4A79 Deluxe RAM: DDR2 4GB men kan det henne at jeg får Blue screen for jeg bruker Nvidia skjermkort på et ATI Hovedkort? dette er bilde fra Blue screenen jeg får Endret 28. oktober 2009 av Krissma512 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Det er jo tydelig at det er skjermkort dirveren som holder spetakkel. Skulle ikke ha noe å si om du bruker Nvidia kort på ATI hovedkort. Madamen har et ATI kort på et Nvidia HK, ingen problemer i det hele tatt der. Men har du sjekket temperatur på kortet når du spiller? De kan sjekkes ved hjelp av GPU-Z eller Rivatuner. Du kan også prøve eldre versjoner av Nvidia drivere, mulig noen av dem virker bedre enn den nyeste. Endret 28. oktober 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Det er jo tydelig at det er skjermkort dirveren som holder spetakkel. Skulle ikke ha noe å si om du bruker Nvidia kort på ATI hovedkort. Madamen har et ATI kort på et Nvidia HK, ingen problemer i det hele tatt der.Men har du sjekket temperatur på kortet når du spiller? De kan sjekkes ved hjelp av GPU-Z eller Rivatuner. Du kan også prøve eldre versjoner av Nvidia drivere, mulig noen av dem virker bedre enn den nyeste. GPU er fra 60 til 70c når jeg spiller den går alderi over 70c Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 er det varmen som er problemet? tror du det hjelper og kjøpe et nytt skjermkort? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hvis du har de temperaturene når du spiller, så skulle varme ikke være noe problem. Det er nok heller driveren som roter det til uten at jeg kan si helt sikkert hvorfor. Jeg hadde problemer med Fallout 3 da jeg spilte det, men flashet BIOS på skjermkortet og satte viften til 40%, da ordnet det seg. Jeg har nå 2 x HD 4870 i Crossfire. Om det vil hjelpe å kjøpe nytt kort, tja, det kan nok hende, kommer an på hvilket kort du tenker å kjøpe. Men som sagt, jeg kan ikke se at det er selve kortet som skaper problemer, virker som det er driveren. Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Hvis du har de temperaturene når du spiller, så skulle varme ikke være noe problem. Det er nok heller driveren som roter det til uten at jeg kan si helt sikkert hvorfor.Jeg hadde problemer med Fallout 3 da jeg spilte det, men flashet BIOS på skjermkortet og satte viften til 40%, da ordnet det seg. Jeg har nå 2 x HD 4870 i Crossfire. Om det vil hjelpe å kjøpe nytt kort, tja, det kan nok hende, kommer an på hvilket kort du tenker å kjøpe. Men som sagt, jeg kan ikke se at det er selve kortet som skaper problemer, virker som det er driveren. har tenkt og kjøpe HD 5870 Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Hvis du har de temperaturene når du spiller, så skulle varme ikke være noe problem. Det er nok heller driveren som roter det til uten at jeg kan si helt sikkert hvorfor.Jeg hadde problemer med Fallout 3 da jeg spilte det, men flashet BIOS på skjermkortet og satte viften til 40%, da ordnet det seg. Jeg har nå 2 x HD 4870 i Crossfire. Om det vil hjelpe å kjøpe nytt kort, tja, det kan nok hende, kommer an på hvilket kort du tenker å kjøpe. Men som sagt, jeg kan ikke se at det er selve kortet som skaper problemer, virker som det er driveren. hvordan flasher jeg BIOS på Skjermortet? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Tja, det er også en sannsylighet for at skjermkortet ditt er på vei inn i dødens dal. Mine Nvidia skjermkortproblemer startet på samme måte, flere blåskjermer og meldinger om at Vista hadde restartet skjermkortdriveren. Om du sitter på Xp så må jeg nesten anbefale at du tester ut Windows 7 i en liten periode, da får du i alle fall litt mer kontroll når skjermkortet må restartes og slipper en del blåskjermer , men erfaringsmessig er det veldig ille så går det hele ad-dundas. Noen ting du kan gjøre : *Få rengjort datamaskinen med trykkluft på boks (fjern alt støv). *Sørg for å få tatt en minnetest (memtest86) og test cpu gjennom en linpack test (occt perestroika funker fint). *Funker overnenvte så kan du alltids ta en psu power test også, svikter den så peker det mot psu , men det kan forstatt være noe annet som for eksempel skjermkortet. *Prøv å få oppdatert bios på hovedkortet ditt, men gjør det i uoverklokket tilstand. Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Tja, det er også en sannsylighet for at skjermkortet ditt er på vei inn i dødens dal.Mine Nvidia skjermkortproblemer startet på samme måte, flere blåskjermer og meldinger om at Vista hadde restartet skjermkortdriveren. Om du sitter på Xp så må jeg nesten anbefale at du tester ut Windows 7 i en liten periode, da får du i alle fall litt mer kontroll når skjermkortet må restartes og slipper en del blåskjermer , men erfaringsmessig er det veldig ille så går det hele ad-dundas. Noen ting du kan gjøre : *Få rengjort datamaskinen med trykkluft på boks (fjern alt støv). *Sørg for å få tatt en minnetest (memtest86) og test cpu gjennom en linpack test (occt perestroika funker fint). *Funker overnenvte så kan du alltids ta en psu power test også, svikter den så peker det mot psu , men det kan forstatt være noe annet som for eksempel skjermkortet. *Prøv å få oppdatert bios på hovedkortet ditt, men gjør det i uoverklokket tilstand. jeg har oppdatert bois til nyste eg tror det ikke er psu jeg har 750watt power og jeg har bestilt windows 7 og så skal jeg kjøpe nytt kabinett men tror du det hjelper vis jeg kjøper nytt skjermkort? har lyst på HD 5870 Endret 28. oktober 2009 av Krissma512 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Å flashe BIOS på skjermkortet er ikke å anbefale med mindre man vet 100% sikkert at det er selve BIOS som lager problemer. I mitt tilfelle var det BIOS på mitt Sapphire HD 4870 som lagte problemer, derfor flashet jeg det. Og jeg vet hvordan det skal gjøres, er man usikker på hvordan BIOS flashes, bør man ikke gjøre det. Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe et HD 5870 kort som vel er det raskeste singel GPU kortet på markedet i dag. Og det vil nok hjelpe å kjøpe det kortet. Slik som det er når er skjermkortet ditt flaskehals i mange spill. Du kan også prøve det som Malvado forselår, du har egentlig ikke så mye å tape hvis du tenker på å kjøpe nytt kort før eller senere. Endret 28. oktober 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Å flashe BIOS på skjermkortet er ikke å anbefale med mindre man vet 100% sikkert at det er selve BIOS som lager problemer. I mitt tilfelle var det BIOS på mitt Sapphire HD 4870 som lagte problemer, derfor flashet jeg det. Og jeg vet hvordan det skal gjøres, er man usikker på hvordan BIOS flashes, bør man ikke gjøre det. Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe et HD 5870 kort som vel er det raskeste singel GPU kortet på markedet i dag. Og det vil nok hjelpe å kjøpe det kortet. Slik som det er når er skjermkortet ditt flaskehals i mange spill. Du kan også prøve det som Malvado forselår, du har egentlig ikke så mye å tape hvis du tenker på å kjøpe nytt kort før eller senere. ok da får jeg bare ha dette probleme til jeg kjøper meg nytt skjermkort da. men jeg har lastet ned memtest86 må jeg brenne alle di filene jeg laste ned inn på en cd og så boote med den cd for og ta memtesten? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Lastet du ikke ned memtest86 som iso image da? Det brenner du til en CD og booter med den. Last ned Memtest86+, velg filen som heter Pre-compiled bootable ISO i zip format. Pakk den ut og brenn filen til en CD som iso image hvis jeg ikke roter for mye. Endret 28. oktober 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Lastet du ikke ned memtest86 som iso image da? Det brenner du til en CD og booter med den. Last ned Memtest86+, velg filen som heter Pre-compiled bootable ISO i zip format. Pakk den ut og brenn filen til en CD som sio image hvis jeg ikke roter for mye. ok tusen takk men burde jeg kjøpe denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498317 eller denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498417 Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 er det noen som vet hva som er forskjell på XFX og Sapphire er en av dem bedere eller er det bare mærke for de som har laget dem? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Vanskelig å si hvilket kort, XFX kortet er tydeligvis mer bråkete enn Sapphire kortet, ellers er det liten forskjell på dem. Begge har samme GPU, samme minne, stort sett samme kjølevifte. Du kan jo lese tester som er gjort av Overclockersclub av XFX og Sapphire kortene. Men som sagt, ingen stor forskjell bortsett fra mer støy fra XFX kortet. Sapphire kortet er kanskje litt raskere på de fleste oppløsningene, men vi snakker kun om 1 -2 frps. Endret 28. oktober 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Krissma512 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Vanskelig å si hvilket kort, XFX kortet er tydeligvis mer bråkete enn Sapphire kortet, ellers er det liten forskjell på dem. Begge har samme GPU, samme minne, stort sett samme kjølevifte. Du kan jo lese tester som er gjort av Overclockersclub av XFX og Sapphire kortene. Men som sagt, ingen stor forskjell bortsett fra mer støy fra XFX kortet. Sapphire kortet er kanskje litt raskere på de fleste oppløsningene, men vi snakker kun om 1 -2 frps. ok takk for all hjelpen jeg fikk det blir nokk en Sapphire Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ikke noe å takke for du, bare hyggelig. Begge skjermkortene jeg har er Sapphire, det ene er Toxic versjonen, det andre som er "standard" kortet er overklokket en del. Begge virker helt flott. Sapphire HD 5870 er et kjempe kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå