Imperator Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hei Som fullstendig blank på biler tenkte jeg å henvende meg her for å se om det kunne dukke opp nyttige tips. Vi trenger ny bil og må henvende oss til bruktmarkedet. Er på jakt etter stasjonsvogn, men aner ikke hva merke og modell en skal gå etter. Det jeg kan fortelle er at vi desverre ikke kan gå høyere enn 100 000 på pris. Dette er maks. Har ingen spesielle ønsker for hva bilen skal ha av utstyr, men hengerfeste er et must. Noen lunde god plass er også interessant om mulig. Siden vi skal bruke bilen til litt kjøring med henger er det kanskje kjekt med en litt kraftigere motor? Vi bor i by, så det blir en del småkjøring, blandet med litt lengre turer nå og da. Bør vi kanskje se etter en dieselbil? Jeg har sett en del på finn.no og der er jo det en god del biler som passer til prisklassen vi legger oss på, men synes det er vanskelig å sile ut hva som er interessant og ikke. Noen som har noen gode tips å komme med? Med vennlig hilsen André Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har ikke sjekket prisene, men Passat/Touran TDI vil vel være et godt alternativ for dere. Store biler med god plass og god motor. Ellers er jeg selv veldig glad i Saab 9-3, disse kommer med 2.0T. Tar du SE versjonen får du sportseter i delskinn/skinn. Tror dette også kan være en grei bil, god bagasje plass er det også. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Med hyppig bruk av tilhenger er det som du sier greit med litt kraftig motor. I tillegg kan automatgir være kjekt med tanke på at du bor i by. Derfor vil jeg foreslå Citroën C5 HDI: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19568887 Lenke til kommentar
Imperator Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Hei og takk for svar. Da har jeg tre biler jeg kan begynne å se mer etter og på. Det er utrolig greit å få litt innspill når man egentlig er blåst på emnet. Føler selv det er viktig å få tak på en bil som kan vise til at den har fulgt alt av servicer. Tror jeg også vil forsøke styre unna biler som har vært gjennom store reparasjoner på relativt liten kjørelengde. Dette er bare en følelse jeg har, og ikke noe jeg kan begrunne med annet at jeg synes det virker litt suspekt. Kan vel kaste på noen merker selv her. Min fru som er sjåføren i familien liker Volvo v40. Selv synes jeg denne ser litt liten ut. Ser NAF har anbefalt Ford Focus og Peugeot 307sw. Kikket på førstnevnte på finn og fant denne, http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19604118. Den sprenger budsjettet, men det finnes rimeligere også. Noen som har noe innspill på den bilen? Mvh André Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå