Mad Silence Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Heisann karer. Nå har jeg goooooooglet meg grønn(og litt blå) etter en løsning eller ett svar på dette. Jeg "oppgraderte"(trodde jeg hvertfal) fra mitt ASUS 8800 Ultra kort til dette Sapphire 4870x2 2GB GDDR5 kortet som iflg. tester overalt på nettet skulle være vesentlig bedre. Men jeg opplever at det er minimalt bedre eller faktisk dårligere enn 8800 Ultra kortet jeg hadde. Dette gjelder i f.eks: Crysis, Risen, FarCry 2, ja alle spill igrunn. Det Lagger faktisk i crysis og frames raten dropper ned mot 10-12. :S Dette kan jo ikke være riktig? Jeg bruker nå de nyeste driverne og CCC(Catalyst control Centre) har prøvd både med og uten Catalyst A.I. (standard og advanced) uten noe forbedring eller forskjell. I Risen ble det noe bedre uten AI. Dette låter bare rart i mine ører. Er det baare stress med CrossFire?? Håper noen av dere har noen tips=) Kjører forøvrig Windows 7 PRO, som det er en ekte lisens på=) BTW: Specs på dataen ellers: Intel 2 DUO 2.66 GhZ 7200 rpm hdd WD Asus P5K premium Chieftec 750 watt strømforsyning 2x2 GB Reaper DDR2. Endret 28. oktober 2009 av Mad Silence Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hei Du skal få ytelse langt over 8800 ultra iallefall, det er helt sikkert. Ytelse i Crysis kan være litt så som så med ATI kort, men Far Cry 2 skal du ikke ha noen problemer med. Du burde får kjørt Far Cry 2 på max, ihvertfall til CPU blir flaskehals. Hva slags oppløsning spiller du i? Du benytter Catalyst 9.10 for Windows 7? Hvilken PCI-E port på hk har du kortet i? Øverste(mot cpu sokkel) eller den nederste? Nederste PCI-E porten på p5k kjører bare 4x(mener jeg å huske). Testa selv et 9800gx2 på p5k premium i nederste pci-e spor og fikk horribel ytelse. 4870x2 kjører intern crossfire, så du skal ikke merke noe til dette så lenge spillet har cf støtte. + du blir ikke begrenset av f.eks hk'et sin cf støtte. Kan jo være CPU som blir flaskehals også, men tipper at dette ikke er tilfellet så lenge ting fungerte bedre med 8800 ultra. Lenke til kommentar
Mad Silence Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Ja det er det som er så rart, samme skjer i Risen, har du prøvd dette? Jeg bruker 9.10 ja=) Kortet står i øverste port så det skal være greit=) Jeg lurer da på om det er noe i BIOSen jeg må stille på kanksje? Prosessoren skulle være grei altså, sett at Ultra kortet funket bedre. Jeg var også inne på tanken om strømforsyninga er for liten, men den er på 750 watt så skulle jo igrunn gå veldig bra, hadde en 590watts før med kun 2 6pins kontakter og da wina kortet om at en plugg manglet og ytelsen gikk ned, så oppgraderte jeg og meldingen er vekk, men kan det henge noe igjen av den beskjeden kanskje? ytelsen er like dårlig/bra i risen som etter at jeg oppgraderte strømforsyning:S Lenke til kommentar
Mad Silence Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Update: Far Cry 2 ser ut til å funke meeget bra nå når jeg satte A.I. på Standard, men Risen hakker like mye enda,(virker som det bare utnytter en av kjernene liksom) :S merkelig Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har ikke prøvd Risen. Husk at spillet bør støtte CF og at det må være en CF profil i Catalyst driverene for dette spillet for at det faktisk skal benytte Crossfire. Du må nesten prøve å kjøre en runde med 3dmark 06 / Vantage og så poste hvor mye du får i score. Blir umulig å tyde noe ut av spill ytelse. Lenke til kommentar
Mad Silence Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Hmm kanskje en profil er hva jeg mangler? hvordan finner man eller oppretter man dette? BTW: FPSen detter ned i 15-20 i FC2 på første bane i rommet der med masse røyk, når du skal stikke av fra byen. heeelt i begynnelsen:S Lenke til kommentar
Mad Silence Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 NÅ skal du få høre noe stygt noe! Jeg las rundt etter en emd samme prob. Han hadde byttet ut risen.exe med crysis.exe, altså bare gitt risen.exe nytt navn:S og det funket. får mye høyere FPS nå?!:S hva i all verden kan det være? BTW. merker og at det kommer arbeidslyder fra kortet av og til og FPSen detter noe veldig, så kommer den seg igjen:S Noen måter å disable auto ned clocking?=) Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Du skal ihvertfall ikke få så lav FPS i FC2.. Grunnen til at du får høyere FPS når du renamer exe fila er fori driverene aktiverer CF profilen til crysis i Catalyst driverene = ingen cf profil i 9.10 driverene for Risen. Auto nedklokking? i 2D mener du? Arbeidslyder som høyfrekvent pipelyd under 3d spill? Hører ut som det er noe rart med pc'en din. Enten bios instillingsfeil eller et driver problem i windows 7. Lenke til kommentar
Mad Silence Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 aha=) så en midlertidig løsning for dette er bare å rename exe filen til spillene jeg skal spille da?:S stressende:P Ja pipelyder kommer det og. Opplevd lignende før på en bærbar, når strømkontakt stod i under spilling. ja det er merkelig, kom etter skjermkortbytte:P Ja kan være d har noe med 7ern å gjøre altså!=) Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Å rename filer er ingen løsning og du vil sikkert bare oppleve dette på veldig nye spill. Pipelyd er vanlig fra 4870x2 kortet. Hadde det samme med mitt. Men kjør en runde 3dmark vantage og post scoren din her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå