Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg fant en harddisk i boden som jeg tenkte jeg skulle prøve på Windows 7. Jeg har Microsoft Windows 7 Ultimate Retail (32 bit). DVD innstallerer filene og deretter kommer en sort skjerm med det fargede vinduet og under det står det "starter windows". Etter en stund kommer det blå vinduet frem med markøren. Etter det skjer det ingenting, unntatt at dvd spilleren går i høy hastighet av og til. Jeg kan flytte markøren med musa. Jeg venter 1/2 t men det samme bildet er der. Det ser ut som alt stoppet opp der. TYder dette på at harddisken ikke er helt god? Det er en gammel harddisk på 20 GB. Jeg fikk ingen valg om å formatere harddisk heller. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 En gammel 20GB harddisk høres ikke ut som noe man bør bruke lenger ... Alderen er en ting, ytelsen er noe annet, størrelsen er en tredje ting ... Glem det. Selv om du skulle finne årsaken til installasjonsproblemene, så ender du opp med et lite brukbart system. Slå en grov spiker gjennom diskens hjerte og send den til gjenvinning! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg fant en harddisk i boden som jeg tenkte jeg skulle prøve på Windows 7. Var dette en hel PC eller bare en løs harddisk? Hvis det var en PC klan det væåre at hardware ikke håndteres av Win 7. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ah, jeg tenkte ikke på at det kunne være snakk om en "harddisk" .... (Av og til står kunnskapene i veien for de gode svar.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Løs harddisk ja. Pc'en min er bare 1 år gammel. Har også prøvd med en harddisk fra en Dell pc (40 gb). Samme skjedde her som med 20 GB harddisken. Er harddiskene rett og slett for gamle eller har de ødelagte sectorer. Hvor lenge skal det blå vinduet stå da og hva kommer etterpå? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Sikker på at platen er i orden? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hiver meg på denne, og spør om det samme som TCI, har du original plate eller nedlastet .iso image som du har brent ut? Om du har gjort det siste, prøv å brenne ut på nytt på lavere hastighet. Om ikke det funker, last ned .iso filen på nytt. Og brenn ut. Til den andre utfordringen din: Det er bare å glemme å ha en fungerende W7 installasjon på en 20 GB. Greit nok at et ny installasjon tar mindre enn 20 GB, men jeg installerte W7 Ultimate på nytt på min bærbare for to-tre dager siden, og med Office 2007 (kun Word, Excel, powerpoint og Outlook) og noen "små" programmer tar allerede installasjonen 25 GB. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har testet med win xp på begge diskene nå. 20 GB disken gikk ikke (operativsystemet fant ikke disken), så den er ødelagt. (Men hvorfor fikk jeg ikke den beskjeden med Win7?). 40 GB-disken gikk med win xp så den funker. Det er vel win7 dvd'en det er noe feil med ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå