Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Olje forsvinner Opel. Da slipper jeg å bytte olje service?

toretang5

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har en "Opel Skrotel" 1998 Vectra.

Den lekker ikke olje (ingen svetting/drypp), men oljen forsvinner veldig fort.

Vi har vært på 2 Oldervold merkeverksted, men de kan ikke forklare det. Vi må bare godta det, sier de. "Slik er Opel", er deres svar.

Tur/retur Bergen-Geilo - for eksempel - slukte 2 liter.

I og med at oljen "forsvinner" av seg selv, og jeg må fylle på hele tiden, så antar jeg at jeg bare kan be verkstedet som skal ta service om å se glatt vekk fra oljefylling?

Antar at oljen skifter seg greit ut av seg selv når jeg fyller på hele tiden, og den forsvinner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei ! Herre gud for et forbruk. Antar at du ikke kjører med den dyreste oljen, det må bli kostbart. Det du kan gjøre er å slutte å bruke syntetisk , hvis det er det du benytter som olje. Gå over til en helt ordinær 10/30 olje. Har du turbomotor hadde jeg villet skjekket turboen om den lekker olje. En ikke ikke alt for stor jobb er å skifte tettingsringer rundt ventilene. Har du en 16 ventiler er det litt mere jobb men det tjener du raskt inn. Nei service er unødvendig, du må kun skifte filter kanskje to ganger i året, alt etter hvor mye du kjører.

Lenke til kommentar
Hei ! Herre gud for et forbruk. Antar at du ikke kjører med den dyreste oljen, det må bli kostbart. Det du kan gjøre er å slutte å bruke syntetisk , hvis det er det du benytter som olje. Gå over til en helt ordinær 10/30 olje. Har du turbomotor hadde jeg villet skjekket turboen om den lekker olje. En ikke ikke alt for stor jobb er å skifte tettingsringer rundt ventilene. Har du en 16 ventiler er det litt mere jobb men det tjener du raskt inn. Nei service er unødvendig, du må kun skifte filter kanskje to ganger i året, alt etter hvor mye du kjører.

Hei. Takk for svar. Skal sjekke det som du sier :)

Kjøpte god kvalitet olje til å begynne med, men etter at Oldervold gav opp, så har det kun blitt 4 liters dunker med olje fra Europris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...