Gå til innhold

Er 63º C arbeidstemp skadelig?

Anbefalte innlegg

Jeg har en xp2500+ som kjøres uten overklokking med Silent Twin som kjøler. Med åpent kabinett har denne stabil idle-temperatur i kjernen på 63-64º C. Sokkel ligger på 48º C. (Målt med MBM5, hovdekortet er Asus A7N8X dlx) Dette er jo godt i overkant av det ideelle, men er det skadelig for prosessoren?

Edit: Jeg blingset litt her, det er selvsagt temperatur under full belastning det er snak om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg virker det unormalt høg temp.

når du ikke OC :roll:

Normalt burde du hatt ca. 40-45C med 22C romtemp. med

brukbare kabinettvifter

Tror du skal sjekke kontakten mellom vifte og CPU,

bruk artic silver hvis nødvendig

Eller du får feil verdier oppgitt ?

Sjekk med AIDA32/Sisoft dama mot bios, og se om det er avvik.

Lenke til kommentar

Jeg kjører også en xp 2500+ (barton) med silent twin, jeg ligger på 45-47 grader idl, og rundt 50 på load. (dette med lukket kabinett) Tror du burde sjekke at du har montert kjøleren ordentlig, som noen nevnte her.

Pass på at den ikke ligger på skrå oppå den "kanten" på socketen rundt cpu, men at den ligger med sporet inntil kanten og ordentlig nede på cpuen. Fort gjort å montere skjeivt der. Sleng også på en liten dose kjølepasta feks arctic silver.

Lenke til kommentar

Jeg har en temp på ca 46 grader. Med win mx eller kazaa operativt restarter maskina nesten hvert 5 min. Det er til å bli gal av!!

Går det an å stille pc til å heller skru seg av ved høyere varme? i tilfellet hvordan? gikk ikke inne på bios hvertfall.

på forhand takk

Har amd duron 1200.

Lenke til kommentar

Jeg har en temp på ca 46 grader. Med win mx eller kazaa operativt restarter maskina nesten hvert 5 min. Det er til å bli gal av!!

Går det an å stille pc til å heller skru seg av ved høyere varme? i tilfellet hvordan? gikk ikke inne på bios hvertfall.

på forhand takk

Har amd duron 1200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...