Gå til innhold

Nye sider lansert: trommeportalen.no

Anbefalte innlegg

trommeportalen.no er Norges eneste nettside som er spesielt rettet mot trommeslagere og slagverkere. Det hele startet som et forum på en gratisserver, men etter å ha gått over til å kjøre forumet selv en stund, lanserte jeg en tilhørende nettside i Januar 2009. Disse var ikke mye å skryte av, så i april ca startet jeg jobben med å lage nye. Jeg har ingen som helst erfaring med hverken Joomla (som jeg har brukt) eller noen andre cms-system, så dette har vært en lang vei med bruk av prøv og feil-metoden. Jeg har også full jobb, kjerring og to småunger i hus, så derfor har dette tatt sin tid.

Jeg er godt fornøyd med sidene så langt, men det er sikkert noe (me?) å sette fingeren på. Jeg har ikke fått lagt ut så altfor mange artikler fra det gamle nettstedet, men disse ville komme på plass fortløpende. Av funksjoner så er det ikke så mange ennå, men jeg håper disse sidene kan vokse seg store og sterke og drømmen hadde jo vært å en eller annen gang kunne leve av dette, da jeg kunne fokusert 100% på det og ikke "kun" ha det som en hobby ved siden av alt annet. Men frem til det så tar det litt tid før flere ting er på plass, da det er ganske tidkrevende og det er kun jeg som jobber med denne siden.

Tar gjerne i mot tilbakemeldinger av alle slag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke noe fan av "tech" sider, eller tunge grafiske sider som dette. Jeg kan se bort i fra design og heller gi litt kritikk på det som plager meg mest.

1. Reklamen i toppen ødelegger siden, blir liksom en dramatisk/skarp start.

2. Midtjustert er alltids et pluss hos meg, 1680x1050 = ikke godt med venstrestilte sider.

3. Var litt stort. Stort søkefelt, stor meny etc.

Lenke til kommentar

* Reklamen på toppen ødelegger mye av øverste del av nettsiden.

* Midtstill siden!

* Åpne den i Opera så blar du nederst på nettsiden:

2yvqy3p.png

Det er ikke slik at alle sider skal være midtstilt, men den siden passer utrolig dårlig som venstrestilt. Skjelden at slike hitechsider passer som venstrestilt.

Lenke til kommentar

Reklame skal jeg uansett ha på siden og plasseringen på toppen har jeg alltid hatt, og det kommer jeg til å fortsette med. Har dere kanskje heller noen tips til hvordan jeg kan få det til å se bedre ut med den annonsen der oppe?

Midtstilling skal fikses.

Er også klar over glipen når man bruker Opera, men har ikke funnet ut hvordan jeg kan få det bort.

Lenke til kommentar

- Midstill hele nettsiden, slik at den ikke ligger til venstre.

- Reklame på toppen virket forstyrrende og lite planlagt. Hvis du må ha reklame på toppen, så plasser den heller under headeren slik at den allikevel er på topp. Det er svært sjelden at man ser reklameplasseringer helt øverst - til og med over hovedheader/logoen - på nettsidene.

- Annonseprisene virker høye, for en side som ser litt halvferdig ut. Du bør legge inn avanserte besøksanalyser for nettsidene dine. Slik som Google Analytics. På den måten ser du hvor i Norge det er kommer fleste besøkende fra, hvor lenge dem tilbringer tid på nettsiden din. Hvilken sider som blir oftes lest og hvor mange som klikker på annonsene dine. Google Analytics er enkelt å legge inn i kildekoden (bare copypast en kode å legg like under <header> i index.php på Joomla.

- Ingen bunntekst, det er plass til det i template du har brukt. Men det er fjernet?

- Ellers ser nettsidene bra og oversiktelige ut. Men jeg har inntrykk av at den er litt halvferdig, dårlig besøkt og at annonseplasseringen er litt tilfedlig.

Lenke til kommentar
- Reklame på toppen virket forstyrrende og lite planlagt. Hvis du må ha reklame på toppen, så plasser den heller under headeren slik at den allikevel er på topp. Det er svært sjelden at man ser reklameplasseringer helt øverst - til og med over hovedheader/logoen - på nettsidene.

Ser ikke noe problem med at den er der. HW har også reklame plasert helt øverst.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe problem med at den er der. HW har også reklame plasert helt øverst.

Ikke over "hardware.no" headeren? Ser den ligger på siden, men det er helt grei plassering. Nå ser ikke jeg så mye reklame på nett - siden jeg bruker Adblock Plus til å fjerne alle reklamebannere som flasher og forstyrrer det jeg vil se. Så jeg er egentlig i mot plagsomme bevegelige bannere og for tekstbaserte bannere som ikke tar fokus vekk fra selve innholde.

Men det er vel en vane/personlighetsting. Går jeg på VG Nett uten Adblock greier jeg knapt å konsentrere meg om selve nyhetene fordi jeg føler reklamen nærmest skrikter til meg.

Men som sagt. Dette er nok av mer personlige mening. ;)

Lenke til kommentar
- Midstill hele nettsiden, slik at den ikke ligger til venstre.

Det skal gjøre i løpet av morgendagen.

Vel, min erfaring er at man veldig ofte ser reklame på toppen. Se på hardware, vg, dagbladet, dinside osv osv... mulig det er forstyrrende for deg, men lite planlagt er det ihvertfall ikke.

- Annonseprisene virker høye, for en side som ser litt halvferdig ut.

De var inntil nylig halvparten av det de var, men etter å ha fått ganske mange tilbakemeldinger på at de var altfor rimelige, har jeg satt de opp. De er egentlig ikke doblet (selvom det ser slik ut), siden man tidligere kun annonsere på forumet, mens nå kan man annonsere både på hovedsiden og forumet. Med de forrige prisene tok jeg ca 0,5 øre (!!!) pr visning (800kr pr mnd, 160.000 sidevisninger). Så fortsatt så er de rimelige når du ser at mange nettsider tar alt fra 5 til 15 øre pr visning. Jeg ligger vel nå på ca 0.8 øre.

Siden er ikke halvferdig, men den ble lansert for en uke siden så ting tar litt tid å få fylt opp. Det er også kun meg som jobber med denne og har dette ved siden av full jobb og familieliv med to småunger så det er ikke gjort i en fei. Roma ble ikke bygget på en dag vettu. ;)

Du bør legge inn avanserte besøksanalyser for nettsidene dine. Slik som Google Analytics. På den måten ser du hvor i Norge det er kommer fleste besøkende fra, hvor lenge dem tilbringer tid på nettsiden din. Hvilken sider som blir oftes lest og hvor mange som klikker på annonsene dine. Google Analytics er enkelt å legge inn i kildekoden (bare copypast en kode å legg like under <header> i index.php på Joomla.

Jeg bruker nå Woopra som er veldig lik analytics (som jeg også har brukt tidligere), men som i tillegg gjør det live. Slik at man kan se umiddelbar virkning av f.eks timesannonser hos vg.no.

- Ingen bunntekst, det er plass til det i template du har brukt. Men det er fjernet?

Har igrunn bare ikke lagt det inn ennå. Hadde tenkt til å legge inn litt info om foretaket mitt der.

- Ellers ser nettsidene bra og oversiktelige ut. Men jeg har inntrykk av at den er litt halvferdig, dårlig besøkt og at annonseplasseringen er litt tilfedlig.

Takk for det. Den er som sagt litt tom ja, besøket er ikke det beste, men ligger på 6000 unike besøk pr mnd, 18.000 besøk totalt og 160.000 sidevisninger. Har også annonseplassering over artikler og to plasser på høyresiden. Skal bl.a bruke morgendagen til å skaffe annonsører.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

At du setter opp annonseprisene ut i fra markedet er bare logisk å gjøre. Men når jeg sier at annonseringen ser litt tilfeldig ut. Har det ikke noe å gjøre med selve plasseringen, men at annonsene er litt "utenfor" css`n på templatet ditt. + At jeg som sagt personlig syns det ser rart ut med reklame på tommen. MEN så er jo jeg stort sett kritisk i ALL Reklame da. Hehe. Nevnte jeg at jeg studerte reklame og merkekommunikasjon,,, også hater jeg reklame? :!:

Men gratulerer med en velbesøkt side.

Du nevnte timeannonsering på VG. Har du hatt god effekt av det? Jeg har vurdert det samme.

Lenke til kommentar

9ibksz.jpg

Original

xcnnz8.jpg

Full bredde

Hva om reklamen fyller bredden til siden? og du følger opp med skygge hele veien opp? Synes iallefall det ser bedre ut. Bakgrunnen bak reklamen flyter liksom ikke over i headeren til siden.

Endret av footnote
Lenke til kommentar

litt offtopic i forhold til siden men har så smått testet vg timesannonsering selv for en liten dropship butikk.

testet 10:00-12:00 samt 18:00-20:00.

10-12 var suksess i min skala da det økte omsetningen 3000kr i forhold til normalt, mens 18-20 var det nesten 1000kr mer enn normalt.

så for min del virket ihvertfall lunsjtider som beste, eneste jeg savner er koselige priser på kjøp av lengre strekk som 4-10timer.

eller evnt dagspris.

Lenke til kommentar

Har ikke testet timeannonsering på VG, det var kun et eksempel på en måte Woopra er mye bedre enn Google Analytics. :)

Ang full bredde på annonsen, så er jo 728x90 et veldig mye brukt format, vet ikke helt hvor heldig det er å begynne å bruke et format som ingen andre bruker. Mulig det ikke har noe å si, men vil tro at 728x90 er en størrelse som de fleste annonsører har annonser i, slik at de slipper å lage helt nye for å annonsere hos oss.

Hos meg fungerer annonseinfo uansett hvor jeg er i nettbutikken.

Lenke til kommentar

Det hadde sikkert vært penere å ha uten reklame, men det er tross alt kun reklamen som gir kroner i kassa, så da får det heller være. Med mindre noen har bedre forslag. De fleste sier at det ikke er så pent, men har ingen ide om hvordan man kan ha en annonse der øverst å fortsatt få det til å se strøkent ut. ;)

Lenke til kommentar

hadde det vært meg ville jeg kontaktet vedkommende jeg kjøpte designet av angående pris for redesign av toppen med integrert reklameplass så reklamen passer inn i headern ikke bare står over den og ser ut som femte hjul på vogna.

evnt om du har psd filene legge ut jobben på digitalpoint etc som har mye designere som tar sånne strøjobber for en billig penge.

samt med tanke på at themet allerede er 1000px i bredde og at 1024res brukere fortsatt er i flertall på nettet ville jeg revurdert de 2 160x600 på siden da det både er dårlig plassering for annonsørens del samt irritasjonsmoment for flertallet som får horisontal scrollbar.

hele themet i segselv er ganske lite reklamevenlig slik det er nå egentlig.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
hadde det vært meg ville jeg kontaktet vedkommende jeg kjøpte designet av angående pris for redesign av toppen med integrert reklameplass så reklamen passer inn i headern ikke bare står over den og ser ut som femte hjul på vogna.

evnt om du har psd filene legge ut jobben på digitalpoint etc som har mye designere som tar sånne strøjobber for en billig penge.

samt med tanke på at themet allerede er 1000px i bredde og at 1024res brukere fortsatt er i flertall på nettet ville jeg revurdert de 2 160x600 på siden da det både er dårlig plassering for annonsørens del samt irritasjonsmoment for flertallet som får horisontal scrollbar.

hele themet i segselv er ganske lite reklamevenlig slik det er nå egentlig.

Slike endringer kan enklet redigeres i .css filen som ligger i mappen til templatet. Det står som oftes "header" - med verdier for posisjon, størrelse etc. Er bare å prøve seg frem. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...