Gå til innhold

Lite daglig inntak av karbohydrater og kalorier

Anbefalte innlegg

Hei!

Den siste uken har jeg spist mindre enn det jeg har gjort før. Jeg har nå totalt gått fire uker på lavkarbo kur (under 20g karbohydrater daglig). De tre første ukene spiste jeg med en gang jeg droppa under 5 på en sultskala fra 1-10 der 10 er helt mett, det ble vanligvis 4-5 måltider dagen med et daglig inntak på rundt 2500 kalorier.

I andre uka på dietten begynte jeg å merke endringer i spisevanene, jeg var ikke så sulten som før - og inntaket ble noe redusert vil jeg tro, har ikke regnet så mye på dette - men etter egne notater over hva jeg har spist lå det nok på rundt 2000 kalorier dagen.

Denne siste uken har jeg hatt et daglig inntak på mellom 800 og 1500 kalorier dagen, føler meg topp - uthvilt og klar for en ny dag når jeg våkner, skolen går bra og treninga er akkurat som før. Trener vanligvis styrke mandag, tirsdag kjenner jeg på formen (altså om muskler trenger en dag hvile liksom) - er den fin er det styrke med hardere intensitet enn mandag, onsdag går jeg meg vanligvis en 2 timers tur opp på en lokal høyde, torsdag er det styrke/kardio, fredag er det fri, lørdag styrke/kardio, søndag fri.

Jeg kan for eksempel ta det jeg spiste igår: 

Frokost: 80g proteinshake, rundt 350 kalorier.

Middag: taco: 300g kyllingkjøttdeig (300), 100g kinakål (15), rømme (~50g, 100), tacosaus (?), agurk og paprika (15) - tilsammen rundt 450 kalorier. (brukte egenkomponert kryddermix uten masse druesukker som det er i de derre posene du får kjøpt)

Kveldsmat: spiste opp restene etter middag + 50g proteinshake, 200 kalorier.

Altså tilsammen 1000 kalorier, jeg blir mye fortere mett enn før og er egentlig aldri sulten - hater egentlig å innrømme det. Men jeg liker mat da.

Av kosttilskudd tar jeg: 8 gram CLAmaxx (istedenfor omega3), 1,5g vit-C, 350mg vit-E, Selen og Kreatin. 

Resultater så langt: Har ikke veid meg noe, men jeg veit jeg veide godt over 90kg før jeg starta på kuren - breiskuldra og kraftig bygd. Jeg kjenner definitivt at kroppsfettet har minska, ansiktet er mer definert, biceps vises bedre, sixpacken er der snart og buksene henger ikke på meg lengre - må bruke belte. T-sjorter som jeg ikke kom meg inn i før passer osvosv. Jeg er selv veldig fornøyd med framgangen.

Men så lurer jeg på, mine siste ukes lave matinntak - bør jeg tvinge i meg mer? eller går dette greit til jeg er ferdig på dietten? (typ 2 uker)

Endret av storken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette ligner mye på myrevolution-health---fitness-concept.

Er det den du har lest?

Jeg følger iallefall den og har gått ned 24kg med ca 0,5kg uka.

I samme periode har jeg ikke gått ned i styrke , som er ganske uvanlig på en diett.

Samme opplever andre som prøver dette.

Poenget her er å spise når sultskalaen er på X etter mål , tilpasse karbohydratene etter vekt/treningsmål så det blir rett mengde mat hver dag.

Det kroppen trenger den dagen med andre ord.

Gi tilbakemelding om det er dette konseptet du følger.

Merk at de bruker skalaen andre veg, 1 mett, 10 sulten.

Men så lurer jeg på, mine siste ukes lave matinntak - bør jeg tvinge i meg mer? eller går dette greit til jeg er ferdig på dietten? (typ 2 uker)

Siden du følger sultskalaen så sier kroppen ifra, ble det bare 2 måltider den dagen så trenger du ikke mer.

Genialt.

På en vanlig diett så er kcal bestemt, en kjempe aktiv dag har samme kcal som en lite aktiv dag, det gjør ikke noe pga det utgjevnes totalt sett men den dagen du trengte mer fikk man ikke det og da påvirker det fremgangen.

Endret av War
Lenke til kommentar
Dette ligner mye på myrevolution-health---fitness-concept.

Er det den du har lest?

Jeg følger iallefall den og har gått ned 24kg med ca 0,5kg uka.

I samme periode har jeg ikke gått ned i styrke , som er ganske uvanlig på en diett.

Samme opplever andre som prøver dette.

Poenget her er å spise når sultskalaen er på X etter mål , tilpasse karbohydratene etter vekt/treningsmål så det blir rett mengde mat hver dag.

Det kroppen trenger den dagen med andre ord.

Gi tilbakemelding om det er dette konseptet du følger.

Merk at de bruker skalaen andre veg, 1 mett, 10 sulten.

Siden du følger sultskalaen så sier kroppen ifra, ble det bare 2 måltider den dagen så trenger du ikke mer.

Genialt.

På en vanlig diett så er kcal bestemt, en kjempe aktiv dag har samme kcal som en lite aktiv dag, det gjør ikke noe pga det utgjevnes totalt sett men den dagen du trengte mer fikk man ikke det og da påvirker det fremgangen.

Det er ikke det konseptet jeg har fulgt nei. Her er linken til myo-hurtig vektnedgang med psmf Jeg har faktisk gått opp i styrke - men tror det har litt med kreatinet å gjøre, leste også endel andre artikler om omega 3 fettsyrer og effekten det har på muskler/fett forholdet. Det var også en artikkel på lommelegen.no som var veldig bra. Kroppen går jo inn i "ketose", bare at myo-artikkelen ikke tar for seg alle prosessene bak. (og kaller ketose for "Proteinsparende Modifisert Faste")

Jeg skal veie meg når jeg er helt 100% ferdig med programmet, men for å gi en pekepinn greide jeg ikke løfte meg selv rett opp med armene før - det greier jeg nå. Leste netopp en artikkel på tn.no om leptin og tenker jeg skal gjøre en slik oppkarbing til helga.

Jeg har jo lest meg opp veldig på emnet, det er bare det at når jeg opplever at jeg ikke er sulten i det hele tatt - da blir jeg litt forstyrra xD

Edit: Tok litt feil av artiklene, rettet opp nå.

Endret av storken
Lenke til kommentar

Da er jo alt i boks, når du er fornøyd øker du bare karben og spiser på en 5 isteden for 7 så bygger du muskler på samme spisemåte/tankegang.

Da vil du bygge uten å lagre noe særlig fett.

Det er samme person som har skrevet det med leptin og spisekonsptet.

Han holder på med advanced nå ala 2ern.

Lenke til kommentar
Da er jo alt i boks, når du er fornøyd øker du bare karben og spiser på en 5 isteden for 7 så bygger du muskler på samme spisemåte/tankegang.

Da vil du bygge uten å lagre noe særlig fett.

Det er samme person som har skrevet det med leptin og spisekonsptet.

Han holder på med advanced nå ala 2ern.

Jau, det virker jo slik :)

Redigerte netopp den forrige posten i tråden her, tok litt feil av artiklene på myorevolution - men planlegger å starte på den artikkelen når fettprosenten er nådd ;) 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...