Edstro Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Hei. Jeg har ikke spilt wow på ca et år. Alikevell sjekker jeg mailen min dagelig. Idag kom følgende mail i postkassen min: Greetings! It has come to our attention that you are trying to sell/trade your personal World of Warcraft account(s). As you may or may not be aware of, this conflicts with the EULA and Terms of Agreement. If this proves to be true, your account can and will be disabled. It will be ongoing for further investigation by Blizzard Entertainment's employees. If you wish to not get your account suspended you should immediately verify your account ownership. If the information is deemed accurate, the investigation will be dropped. This action is taken because we at Blizzard Entertainment take these sales quite seriously. We need to confirm you are the original owner of the account. This is easiest done by confirming your personal information along with concealed information about your account. You can confirm that you are the original owner of the account by replying to this email with: Use the following template below to verify your account and information via email. * First and Surname * Date of birth * Address * Zip code * Phone number * Country * Account e-mail * Account name * Account password * Secret Question and Answer or Cd-Key If you ignore this mail your account can and will be closed permanently. Once we verify your account, we will reply to your e-mail informing you that we have dropped the investigation. We ask you to NOT change password until the investigation is fully completed. Blizzard Entertainment Inc Account Administration Team P.O. Box 18979, Irvine, CA 92623 Regards, Account Administration Team Blizzard Entertainment Jeg har aldri i helvete prøvd å selge min konto? Alikevell er avsender [email protected]. Er dette sannhet eller er det noe uloveligheter bak dette? Hvordan skal jeg forholde meg? Jeg skal ikke ha en konto stengt som jeg aldri har gjort noe galt med! Jeg fikk den samme mailen i juli. Da svarte jeg ikke og ingenting skjedde med kontoen min. Når jeg åpner mailen så sier outlook at jeg må instalere forenklet kinesisk språkpakke. Men jeg får lest den på engelsk. Håper på hurtig svar På forhånd takk for hjelpen. Endret 27. oktober 2009 av eddielie30 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Dette er en klassisk scam-mail, for å få deg til å gi fra deg kontodetaljene dine. IKKE svar, du blir lurt. Avsender er en annen enn den mailen gir seg ut for å være. Mer info: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...03943&sid=1 Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Dette må du ikke svare på. Blizzard ville aldri spurt deg om passordet på din account. Lenke til kommentar
SnusHanen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Står jo til og med i loading tip at en ansatt vil aldri spørre om passord. Men tydeligvis mange uinformerte folk siden det er en slik tråd som dette ganske så ofte syns jeg. Må jo være ett marked for det. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Nå som alle blir tvunget over på battle.net så blir det jo enda enklere for scammerne å lure de som er lettlurt. For de som ikke skjønner hvorfor, jo man må benytte mailkonto'en sin som brukernavn ved innlogging på battle.net. Og det er jo ikke så vanskelig å finne tak i mailkontoen til folk for deretter å sende dem en slik jukse mail som sikkert en del går på. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 herregud! HVOR mange poster med dette innholdet trenger vi? når skal folk skjønne at slike mail som spørr om passord til account IKKE ER FRA BLIZZARD! Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ikke alle henger på wow-forumet her så ofte og kanskje ikke spiller så altfor aktivt, de spør ikke uten grunn. Men søkefunksjonen på forumet og google kommer man langt med. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 tror vi trenger en sticky om emnet Lenke til kommentar
gsn Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hovedregelen er vell egentlig at Blizzard aldri ber om passord eller CD-key. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Sticky er ikke en dum idé. En eller annen kan vel lage en enkel sticky på hvordan man ungår å få konotoen sin hacket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå