MrJavalava Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Kanskje en noe merkelig tråd, ved tanke på de ørten "Hjelp til gamer pc" trådene som finnes på forumet. Uansett, på jobben så har vi begynt med en prosess, der vi skal gradvis skifte ut maskinparken til utviklerne på jobb. Det er en ting jeg sliter litt med å se, og det er hva som er anbefalt maskinvare til tung ASP .Net utvikling. Visual Studio 2008, kommer med minstekrav, og ikke stort mer enn det. Ved tanke på at det ikke er uvanlig å bruke 500 - 600 MB minne på asp prosessen, blir det kanskje snevert med 2GB RAM. Krav jeg har funnet offisielt hos Microsoft: •Minimum: 1.6 GHz CPU, 384 MB RAM, 1024x768 display, 5400 RPM hard disk •Recommended: 2.2 GHz or higher CPU, 1024 MB or more RAM, 1280x1024 display, 7200 RPM or higher hard disk •On Windows Vista: 2.4 GHz CPU, 768 MB RAM Erfaringsmessig, så vil jeg si at selv recommended er satt lavt. Etter at MS SQL, VS 08 m.m. er innstallert, føler jeg selv at ytelsen bare daler mer enn nødvendig, og nå sitter jeg på jobb med en PC som har følgende speccs: Tror pc oppsettet er en Dell Precision med følgende oppsett: 2.6 Ghz Core Duo 3GB minne (kanskje 1100 MHz, mest sannsynlig lavere) 256MB NVIDIA arbeidsstasjonskjermkort. Har vi noen .Net utviklere på forumet, som har noen innspill? Er Dell noe bra eller blitt bedre til å tilby PC'er som er tilpasset .Net utviklere? Eller finnes det bedre alternativer? Men jeg tror de fleste tilbydere taper på at Dells serviceavtale er såpass omfattende (motbevis meg gjerne .. ). Det jeg er i all hovedsak er ute etter, er en arbeidspc som er optimal for .Net utvikling (ikke design e.l.). Der det går raskt å kompilere et gjennomsnittlig stort prosjekt og kjøre opp prosjektet. Jeg vet hva jeg ville ha valgt selv privat, men det blir noe annerledes når dette skal være en ren jobb pc. Endret 27. oktober 2009 av MrJavalava Lenke til kommentar
Horge Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Kanskje en noe merkelig tråd Jeg må si jeg synes den er helt på sin plass. Kan ellers ønske velkommen i klubben. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1166743 Vi er nok ikke så mange utviklere hos oss, og budsjettet er således preget av friere tøyler. For vår del så tror jeg SSD er et stikkord med mange streker under. Der får du både fart og lydløshet i samme pakke, begge deler veldig viktig i denne type maskin. Hva gjelder fart og SSD, så sies det at i særdeleshet databaseoppslag får en superboost, hvilket er gull når man kjører en lokal kopi av db. Satser på at kompilering og annen bygging også skal få seg et løft. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1166743 Hoppet over til denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå