Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Depresjoner + avstandsforhold

Gjest Guest_Aslak_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Aslak_*

Hei.

Jeg sliter litt for tiden. Sliter faktisk en del. Har fra før hatt problemer med en del med depresjoner, noe som har blitt bedre i det siste da jeg har truffet en dame. "Problemet" nå er at jeg er hååpløst forelsket og vi bor et stykke fra hverandre, og slik blir det en stund til.

Jeg har i det siste blitt helt tullerusk i skallen. Klarer ikke å distansere meg selv fra dama og klarer ikke å leve i "nåtiden", noe som fører til at jeg blir veldig påvirket når vi snakker på skype og på telefonen. Tankene mine drifter altfor ofte vekk til henne, noe som fører til at jeg har blitt mer negativ, kritiserer oftere og overanalyserer alt.Dette fører til helt unødvendige krangler. Tror nesten jeg tenker for mye på henne og hva hun gjør, og det at jeg ikke kan gjøre ting med henne.

Dropper alt som kommer i min vei for henne,, på det stadiet at det ikke er sunt lengre. Dette begynner nå å bli et alvorlig problem slik jeg ser det og lurer derfor på om noen har noen gode råd å komme med? Veet, bare når vi er ilag igjen er alt bra, men nåår jeg oppfører meg sånn som jeg gjør vurderer jeg nesten profesjonell hjelp.

?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du er nyforelsket ja, da pleier man (jeg gjorde hvertfall det) å slippe alt man har i hendene og avlyser alle avtaler for henne. Noen ganger må man bare si at man ikke kan tilbringe tid med henne idag, grunnet at du f.eks. skulle være med en kompis på kino. Tror det blir litt kjedelig for henne også hvis man kommer løpende hele tiden. Hvis du tenker på henne hele tiden og det er et problem så må du finne på noe å fordrive tiden med, hvor du ikke tenker på henne. Jeg har fotball og dota :p

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Aslak_*

Det er kanskje rikitg, men føler jeg drar meg selv ned i grøfta ved å kaste vekk interessene mine og heller bli sittende å vente på henne. Hvordan skal jeg fikse dettte?

Lenke til kommentar

Du sitter nesten og skriver løsningen selv..

- Ikke kast vekk interessene dine ved å sitte og vente på henne..?

Slutt å kanseller andre avtaler pga henne. Om dere kun snakkes over skype og telefon burde ikke det være noe problem, dette kan dere jo gjøre nesten når som helst. Hold avtaler med kompiser/venninner, ha det gøy mens du er sammen med de. Ta initiativ til å finne på ting, både for å få tiden til å gå og for å få tankene over på andre ting. Det er ikke sunt for deg å tenke på henne hele tiden, og det er ikke sunt for "forholdet" deres at hun føler du vil snakke med henne hele tiden. Vi jenter fungerer stort sett slik at om typen blir for lett tilgjengelig, går vi lei. Virker som det ligger i vår natur at vi vil ha det vi ikke hele tiden kan få. Sier ikke at du skal ditche å svare henne om hun ringer, men at dere velger tidspunkt å ringe på, som ikke krasjer med noen av deres personlige planer.

Lenke til kommentar

Start å lev livet ditt og ikke lev livet ditt for henne men for deg selv. Gjør andre ting som ikke har noe med kjæresten din å gjøre. Tør å skuffe henne og si nei. Det gjør deg samtidig mer kostbar og i enkelte tilfeller mer attraktiv for jenta. Stikk ut med venner og gjør morsomme ting som får deg til å glemme jenta for noen timer;)

Lykke til!:D

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Aslak_*

Mulig jeg satt å sa løsningen selv, men kjente jeg virkelig trengte noen oppløftende ord også.

Takk for hjelpen. Får snart besøk, så får vi se hvordan dette går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...