Hamnli2 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Teorier er det nærmeste du kommer til håndfaste bevis i vitenskapen da, ikke glem det. Vi vet at universet ekspanderer, og vi vet at det er 17.2 milliarder år gammelt. Vi vet at alle stoffene som kreves for liv må ha kommet fra flere eksploderende stjerner (vi er alle stjernestøv). Om universet ekspanderer, og vi vet at det har en start, så er det vel logisk at det har begynt på et bestemt punkt da? Big bang altså. Jeg har sett videoen de linket til tidligere i tråden, og den anbefaler jeg virkelig til alle. Der forklarer han universets opprinnelse, hvordan det kan komme fra ingenting og hvilken form det har (universet er flatt). Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Og for alt vi vet kan det hende at TBB bare var en bitteliten eksplosjon i fordhold til universet. man 432442 MRD. lysår unna kaller "Det lille smelle" Uannsett hva svaret er kommer vi nok aldri til og vite det og man må prøve og bruke tiden man har her istedet for å gni hue rødt i fortvilelse.. Personlig tror jeg heller ikke det er en gud på en sky eller noe, da synes jeg heller at "42" er et MYE bedre svar. Endret 28. oktober 2009 av AK-74 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 vi vet ikke om det var noe før the big bang da. om man ser i naturen så er alt sykluser, ting bare slutter ikke liksom derfor så ser jeg det som sansynlig at TBB bare er starten på en ny syklus Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 I følge den videoen jeg så så kom universet fra ingenting, nettop fordi det var ingenting der til å begynne med. Det er visst helt uunngåelig å få massevis fra ingenting innen kvantefysikk, og da følger det at det har vært uendelig mange univers før oss, med uendelig mange variasjoner av universet, inkludert uendelig mange kopier av dette universet. Da vet vi vertfall at det ikke går an å påvirke andre universsykluser, siden vi ville vært påvirket uendelig mange ganger allerede om det var mulig. Forøvrig er det irrelevant hva som skjedde eller var før big bang. Det ville ikke kunne påvirke oss på noen måte likevel, siden under big bang blir massen så tett at naturlovene bryter sammen. Det vil si, big bang er som en gigantisk "tilfeldig" knapp for universet, den som trykker på knappen har ikke mulighet til å påvirke resultatet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå