Evilfish Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 fant ikke noe bedre forum å poste dette, men.. jeg lurte på om hvis man starter med å spise mindre en det man pleier over en periode vil kroppen bli flinkere til å sortere det den får, enn om man spiste till mann ble mett eller for mye.. jeg mener om den utnytter mer av mater hvis den for mindre en vanlig Lenke til kommentar
War Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Får ikke kroppen det den trenger henter den fra lager, dvs fett og muskelmasse. når det ikke er mer igjen å ta av eller underskudder er for stort så senker den energibruken ved å redusere aktiviteten i organer, da fører man seg dårlig, blir slapp, er kald osv. Hva ville egentlig vært vitsen om det var slik du foreslo? At vi skulle ha spist mindre for å utnyttet matvarene bedre? for å? Handle mindre? Snakker du om ca 1 måltid mindre så vil du kun redusere fettprosenten og om du ikke driver med styrketrening ca like mye muskelmasse til et viss punkt. Endret 27. oktober 2009 av War Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 spis regelmessig og nok for lite er ikke sunt for kroppen. du er vel ikke sååå gjerrig? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) kroppen vil tilpasse seg og normalt vil næringsopptaket bedres. Hvis du skal gjøre dette kan du spise mer av mat som tar mye plass og som har høy næringsverdi og lav kalorimengde, som f.eks grønnsaker, og legge om gradvis. Da får du en best mulig overgang. Pass på å få i deg nok kalorier slik at ikke kroppen går i sultemodus. Endret 27. oktober 2009 av vidor Lenke til kommentar
SpeekoN Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Om du spiser for lite, så blir du som sagt veldig fort slapp og sliten. Det var ett år der jeg gikk ned 10 Kg på 2 måneder fordi jeg ikke spiste nok. Men i gjengjeld klarte jeg såvidt å stå oppreist, jeg følte meg svimmel, og tenkte kun på å legge meg. Vil anbefale og spise nok, ikke til du er stappmett, men til du føler att kroppen har fått nkk. Det handler om å klare og begrense seg. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hva vil være vitsen? Sultemodus eller ikke bestemmes av hormonet Leptin som vil synke på kcalunderskudd. Du kan lure kroppen ved å bruke oppkarbing/spisedag men det vil ikke være nødvendig før fettprosenten er lav. Om du spiser 1g fett vil det være 9kcal, spiser du 3000kcal + ett gram fett vil det grammet fortsatt være 9kcal for kroppen. Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 nei jeg har ingen planer om å sultestreike. jeg bare tenkte på det litt siden jeg hørte om folk som dro til ørkene ofte vendte seg till å drikke lite vann slik at kroppen sirkulerte det vannet du hadde bedre. vet ikke om det stemmer men. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Du treng ei viss mengde vann, dersom du får i deg mindre enn du treng vil det resultere i at nokon av kroppens funksjonar/eigenskapar ikkje vil fungere optimalt. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Det beste er å drikke så mye som kroppen trenger, det regulerer den selv med tørsten. Samme med mat, spiser man et sammensatt måltid bestående av protein, fett og karbohydrat hver gang sultfølesen er på en 6 (1mett-10 skrubbsulten) så vil du opprettholde vekt og alle normale funksjoner. Kuttes det her for eks spise på 7er + så går man ned i vekt. Vann frakter miniraler og vitaminer samt fjerner avfallsstoffer så det er ingen lur ide å begrense dette / gå rundt tørst for å resirkulere på noen måte. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) fant ikke noe bedre forum å poste dette, men.. jeg lurte på om hvis man starter med å spise mindre en det man pleier over en periode vil kroppen bli flinkere til å sortere det den får, enn om man spiste till mann ble mett eller for mye.. jeg mener om den utnytter mer av mater hvis den for mindre en vanlig Jeg var dum nok til å forsøke dette med å innta mindre mat enn vanlig og samtidig trene og utøve idrett like hardt som før.Det endte med at jeg besvimte og falt om i kramper,videre slet jeg også mer med konsentrasjonen og fikk ikke lest like mye som før. Altså en dum ide.Kroppen trenger næring for å fungere ordentlig.Spis som før,men tren jevnlig slik at forbrenningen blir bedre. Endret 30. oktober 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå