frg Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Har satt opp en ftp-server med bulletftp. NÅr jeg prøver å teste den fra denne siden: faq.bpftpserver.com får jeg følgende feil: LIST Error : Cannot open data connection to 192.168.0.1: Error : 192.168.0.1 is a private ip which can not be connected over internet! Error : check your server settings for passive mode ip! Error : Cannot connect to remote host Error : LIST command failed Serveren står bak en annen maskin som er tilkoblet internett. Har forwardet port 21 til servermaskinen. NÅr jeg setter opp serveren på maskinen som er koblet direkte på internett så virker det som der skal. Virker også som det skal når jeg bruker ftp fra maskinen som er koblet til internett. Noen som vet hva som må gjøres? Lenke til kommentar
gupp Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Husk å koble til internet IP og ikke lokal IP'en din. Les så litt om PORT og PASV mode i FTP overføringer. Konfigurer PASV på serveren og PORT på FTP klienten så er du igang. Husk å forstå det du leser om temaet ellers blir du bare forvirret. Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hvis du prøver og koble opp til din interne ip, sier det seg selv at det ikke går. Du må bruke den ip'en du har ut mot internett. Finn ut den, og prøv så igjen du.. Lenke til kommentar
frg Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Klarer å få kontakt med ftp-serveren og jeg prøver selvfølgelig ikke å logge på med intern ip-adresse. Bruker adressen på no-ip. Det er serveren som har adresse 192.168.0.3 lokalt i nettverket. Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Det var meningen at det svaret skulle hjelpe? Akkurat hva prøvde du å presisere der? For at noen utenfor nettverket ditt skal klare og koble seg til, må de ha din eksterne ip-adresse. Ikke din interne. Såpass har du vel fått med deg? Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Så hvorfor er det en lokal ip som vises i feilmeldingen du postet først? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Skal prøve å gjøre dette klarere. Din PC har 2 IP er. Du har en intern og en ekstern IP. Den interne gir deg en identitet på dit lokale nettverk. Og du kan koble deg til den lokale IP en fra andre datamaskiner på det samme nettverket. Men skal noen koble seg på deg uteneifra (som f.eks internett) trenger de din eksterne IP. For å forklare dette kan du se på det slik; Ekstertn IP er gateadressen din. Lokal IP er navnet på alle som bor i huset. Hjelper fint lite å sende en pakke til Ola Normann, om man ikke sier hvor han bor. Så er det slik at om du bruker en ruter( gjør du sansynligvis om du har flere pc er koblett opp mot internett) så må du bruke NAT. Da må du forwarde og åpne porten du vil bruke. Oftest er det 21, men du kan velge en annen. Hvilken internett leverandør har du, og bruker du en ruter(som du vet om)? Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hvis det er 192.* som blir satt opp oi no-ip-tingen, så er jo grunnen der. Hvis du bruker et program som oppdaterer ip'en automatisk, får jo den ip'en fra ipconfig. Ipconfig viser jo bare den interne ip'en, ergo no-ip-adressen din fører rett til en intern ip. Lenke til kommentar
frg Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Oppsettet er som følger: Maskin1 er koblet mot adsl. Maskin2 er web og ftp-server. Web-serveren fungerer utmerket. Bruker forwarding til maskin2 Lenke til kommentar
frg Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Skal prøve å gjøre dette klarere. Din PC har 2 IP er. Du har en intern og en ekstern IP. Den interne gir deg en identitet på dit lokale nettverk. Og du kan koble deg til den lokale IP en fra andre datamaskiner på det samme nettverket. Men skal noen koble seg på deg uteneifra (som f.eks internett) trenger de din eksterne IP. For å forklare dette kan du se på det slik; Ekstertn IP er gateadressen din. Lokal IP er navnet på alle som bor i huset. Hjelper fint lite å sende en pakke til Ola Normann, om man ikke sier hvor han bor. Så er det slik at om du bruker en ruter( gjør du sansynligvis om du har flere pc er koblett opp mot internett) så må du bruke NAT. Da må du forwarde og åpne porten du vil bruke. Oftest er det 21, men du kan velge en annen. Hvilken internett leverandør har du, og bruker du en ruter(som du vet om)? Dette vet jeg selvfølgelig. Hvordan tror du ellers webserveren virker? Dessuten så har jeg spesifisert at ftp-serveren virker hvis jeg legger den på maskinen som er koblet mot internett..... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hvis det er 192.* som blir satt opp oi no-ip-tingen, så er jo grunnen der. Hvis du bruker et program som oppdaterer ip'en automatisk, får jo den ip'en fra ipconfig. Ipconfig viser jo bare den interne ip'en, ergo no-ip-adressen din fører rett til en intern ip. Feil. Det programmet du kan laste ned der finner din Eksterne IP. Jeg bruker det bak en ruter. Jeg har lokal IP 10.0.0.2 mens den finner min eksterne IP. Det er fordi den sjekker opp mot en ekstern server, som så sjekker på hvilken IP programmet ligger på. Ellers er det korekt at om du har stilt inn din lokale IP i no-ip konfogurasjonen så vil det ikke funke. Derfor er det greiest å kjøre det programmet du kan laste ned fra siden deres. Eller bare sjekke IP en manuelt Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Tror nok ikke det er forwardingen det er noe i veien med. Se på feilmeldingen din. Websiden nekter å teste siden den har fått oppgitt en intern ip 192..... SSpørsmålet er hvorfor den har fått en intern ip. Har du oppgitt ip eller no-ip domenenavn når du skulle teste? Lenke til kommentar
frg Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Takk til gupp Ditt forslag løste problemet. Har satt opp serveren i passiv mode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå