torfinns Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Anvil, Nizzen; hvor lang tid vil kontrolleren bruke på å initiere, kan du komme med kvalifisert gjetning? har akkurat opprettet nytt array i RAID5 og 256 KBclusters i RAIDbios samt 64 KB i windows. Synes HDtach er noe ustabil i lesingen med mye variasjon. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) LEgg inn storagemanager til adaptec, så ser du hvor langt du er kommet på initieringen.. 4 1tb disker i raid-5 tar ca 4-5 timer tipper jeg. Dog en stund siden jeg har gjort det. http://www.adaptec.com/en-US/downloads/sto...aptec+RAID+5805 Endret 28. oktober 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
Anv Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Støtter Nizzen her, ASM er en selvfølge og det vil gå noen timer før du er klar til å teste noe. Du kan gjerne bruke HDTune til å teste ytelsen på les og skriv, bare husk at du ikke kan opprette partisjoner før du kjører write testen. (hurtigformatering er godt nok når diskene er initialisert) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Sånn mens du venter, så kan du se på raid-5 og 6 ytelse på sasdiskene mine Raid-5 Raid-6 Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 tusen takk for hjelpen så langt. Har hatt litt avbrudd etter sist jeg var inne men skal komme tilbake til dere med oppdaterte ytelses tall. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Greit, da var vi på plass : Som i utgangspunktet, helt grei ytelse vist i HDTach Partisjonert i Windows med 64 KB tildelingsenheter: Partisjonert i Windows med 8 KB tildelingsenheter: Ser at det er en viss differanse mellom de to partisjoneringene. (Samme partisjon men med forskjellig formatering mellom tester). Ganske fornøyd i så måte, er det noe vits i å gå ned på stripestørrelsen i RAIDbios? f.eks til 128 eller 64K eller vil det ikke gi ønsket effekt når det er rå lese-og skriveytelse på store filer jeg ønsker? takk for hjelpen uansett : ) Lenke til kommentar
Anv Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 64KB per disk er ganske optimalt for maksimal throughput på HDD, du vil nesten garantert få dårligere ytelse ved å gå ned i stripe size. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå