Gå til innhold

Fettforbrenning, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her. Har lyst til å gå ned i så lav fettprosent at magemusklene kommer fram. Har nok allerede ganske store magemuskler da jeg har trent mye sit-ups i en lengere periode, men har for mye magefett. Da må jeg vel ned til en fettprosent på rundt 10%. Er ikke akkurat veldig feit, så sånn sett burdte det gå ganske greit, men den forbrenningstreningen jeg driver med nå hjelper ikke, ser jeg. Har holdt på hver dag siden sommerferien med denne rutinen nå og mistet rundt 7-10 kg, så det har jo hjulpet litt, men siden august har jeg vel ikke godt ned noe mer.

Nå trener jeg forbrenning ved å springe med en fotball da jeg syns det er så kjedlig å bare løpe, men det blir mange pauser og mye småvandring mellom løpingen så sikkert ikke så effektivt. Har hørt at å springe i 4 minutter med tre minutters pause 4 ganger skal være effektivt. Eller sånn gerilija-jogging. Har tenkt å prøve det hvis ingen har noen bedre forslag til meg.

Jeg spiser alltid 3 skiver før 1-2 timer før jeg begynner økten min for å yte max, men dette er kanske bortkastet? Etter økten bruker jeg å hive i meg et par never rosiner, cornflakes eller en banan for å få opp blodsukkeret (uten at jeg egentlig vet hvorfor jeg skal gjøre dette). Veier ca 80 kg, har litt muskler, og er 185 cm så er ikke veldig feit, men har tydligvis for høy fettprosent ennå.

Takk for alle tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du brenne fett så må du spise fett, og helst lavglykemiske karbohydrater og litt protein til hvert måltid.

Kokkosfett er kjent for å være bra til dette. Sjekk f.eks Cocosa, selv om den er litt dyr.

Pass også på å ikke spise noe etter kl. 21.00 sånn at du har optimal fettforbrenning om natten, og hvis du er komfortabel med det så kan du skippe frokosten og ta en stor lunch, men bare om du ikke føler ubehag eller blir slapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...