hYLeAPe Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Takk alle sammen, og jeg er ganske fersk på dette som dere ser. Men men, noen som vil hjelpe meg med en rimelig liste over det jeg trenger for en bra gaming data for rundt 15k? Takk se på posten min over. Der er et godt grunnoppsett. Så legger du til det du trenger i tilegg... Lenke til kommentar
dynapert Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jepp, men der er overdimisjonert å bruke 20k på en rigg og ikke engang ha eyefinty. Men greier ikke på noen måte å se at gtx 295 er et godt valg, det har ikke dirext x 11, i seg selv ikke engang noen skjermer en kan se forskjell mellom 5870 og gtx 295. Jeg selv har 1 stk: Radeon HD 5870, og 1stk: Gainward GeForce GTX 295 1792MB PhysX . (utdatert ?) hm. Og har testet disse veldig godt oppimot hverandre i samme kabinett. Resultatet av det, med en haug av tester, så ligger GTX litt bedre an i frames pr-s, og performance, mens HD`n er bedre I andre tilfeller, og enkelte spill er HD`n bedre. Ellers er dem meget like. Jeg liker begge kortene godt. Enten du har HD`n, eller GTX`n, så har du Uansett et av markets beste skjermkort.. selvfølgelig man kan dobble opp med 2X HD`r, eller x ganger GTX`r og etc etc. “Det koster ingenting å skrive om at det ene kortet “KNUSER” det andre kortet og omvendt. MEN - det koster å kjøpe disse kortene.” HD vs GTX 295, kun smak og behag, og lommebok.. Ikke sant? Gla i begge jeg… Ps- ha god stømforsyning eks: Corsair HX 1000W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Modular, 6x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm Vifte Lenke til kommentar
Osse Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det er da mest mangel på støtte for direct x 11 i gtx 295 som gjør det litt vanskeligere å anbefale enn 5870, det samt muligheten får eyefinity. Men det er pr idag, vel kun benchmarkforskjeller mellom de 2 korta i dag med direct x 10. Spill som kommer med direct x 11 Lenke til kommentar
pstub Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Kjapp kommentar til det lange oppsettet over. En WD Caviar Green er grei å ha til å lagre filmer, musikk osv på, men IKKE som systemdisk! Disse snurrer bare på 5.400rpm. Om du bare skal ha EN disk, så skal du velge Seagate eller WD Caviar BLACK! Mye bedre ytelse! Eventuelt kan du bruke en WD Green, men da må du ha en SSD eller WD Velociraptor til Windows, Spill og programmer! Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Forslag til handlevogn ca 11500,- hos KOmplett + evt denne skjermen. Du kan redusere strømforsyningen og spare penger. SSD-disken er ikke alfa/omega men er ok. 4 GB ram holder til normal bruk/spill, men du kan selvsagt kjøpe noe bedre og mere ram. Endret 29. oktober 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå