iCon. Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Ser at det ikke var mange tråder om mp3-spillere i forumet, for det meste var det tråder om iPod. P.g.a. den store skjermen og at jeg ikke følger med på mp3-spiller-markedet søker jeg hjelp ifra dere som netopp følger med Bruker for tiden minijacken i telefonen som mp3-spiller, men lyden er litt død. Derfor skal jeg nå invistere i en ny mp3spiller. Jeg lister opp noen bruksområder og krav: Kvalitet: -Viktig. Har nå et AKG 710 studio, og vurderer å invistere, men vurderer å invistere i et nytt headset (igjen, lydkvaliteten på det nye kommer til å være god, men headsettet diskuterer vi ikke i denne tråden) som kan brukes i allmennheten, egner seg ikke å gå med et monster av noen øreklokker overalt. Skjerm: -Ikke noe viktig, skal bare brukes til musikkfiler. Menysystem: Lett og oversiktlig, supert om man lett kan navigere seg mellom artister og spillelister, også bra om man kan lage spillelistene direkte på spilleren, uten å må lage spillelistene hjemme på pcn i forveien. Supert om jeg lett kan bytte sanger og gjøre enkle manøvrer uten å ta spilleren opp ifra lomma. Lydformat: For det meste mp3, men gjerne også AAC og FLAC ettersom jeg har litt av dette filformatet på HDen min. Software: Så lenge programmet som brukes er oversiktlig og raskt, skal dette gå greit, er ingen stor fan av ekstraprogrammer. Minne: En mellomting.. trenger ikke å ha hele media-biblioteket mitt lagret på spilleren, men vil likevell at jeg skal ha plass til litt.. skal vi si 16 gb +-? Robust: Tenker på å bruke den til daglig, kommer også til å bruke den i vinter når jeg skal stå på slalom. Batteritiden skal hvertfall takle vanlig bruk for en dag, og gjerne en lang flytur. skal vi si 8 timer? WIfi (som nevnt i stickytråden om spillere): Totalt uvesentlig... bare bortkastet batterilevetid. Supert om jeg kan legge inn musikken fra pcn min som kjører W7, uten store problemer. Jeg har selvsagt evnen til å google meg frem til løsninger selv. -Takker på forhånd for svar Savi Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Mente du AKG 701? Regner med at en av Cowon's spillere kan være av din interesse. Så vidt jeg vet er det Cowon og Sony som er de DAP/PMP-produsentene som har best lydkvalitet. Jeg tror Cowon 7 kanskje kan være interessant(?) Cowon har fenomenal musikkavspilligstid (batterilevetid per oppladning) Jeg synes 8 timer batteritid var lite å forlange. Du burde nok heller sette 20 timer eller mer. Cowon har noen oppe i 60 timer EDIT: Bra at du skriver ordentlig og utfyllende i førstepost! Det gjør det så mye enklere for oss som vil hjelpe Endret 27. oktober 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
iCon. Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Yes, mente selvsagt AKG 701 Studio Takker så meget for raskt og overbevisende svar. Cowon iAudio 7 skal bestilles snarest... Virker som den perfekte lille mursteinen som kan tåle at jeg faller med slalomdressen på I hverdagen går jeg uansett oftest med skulderveske, så problemet med en stor klump ut ifra buksebenet blir heller ikke et problem. At jeg skriver en utfyllende beskrivelse av ønsket mitt er det minste jeg kan gjøre når jeg spørr andre om hjelp Endret 28. oktober 2009 av Savindro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå