Gå til innhold

Vannkjøling i Mini-kjøleskap?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har da en en vannkjøling jeg ikke er 100% fornøyd med. Synes ikke den kjøler noe serlig, ettersom jeg har akkurat samme temp's som jeg hadde med vifte kjøling.

Så jeg tenkte da, er det mulig å plassere radiatoren i et mini-kjøleskap ?

Mulig jeg er helt på jordet nå, men det får bare være!

http://www.thermaltakeusa.com/Product.aspx...mp;ID=1615#Tab0 , dette er den kjølingen jeg har nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mja. tanken er vel ikke så dum om det bare val tanken som lå inni slik at vannet ble nedkjølt, men med tanke på at det ser ut som det er en del elektronikk i den boksen der så ville jeg være bekymret for kondens som kunne få den til å daue som igjen ville drepe cpuen din.

problemet med vannkjøling er at de ofte kan slite med å slå ambient temperaturen i rommet og fortsatt ha et vifte nivå som er akseptabelt.

Endret av paalrh
Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg 100% på vifta, å ligger på 34 grader. Vet ikke om det vil si så mye, men har et Antec 900 kabinett, kanskje ikke det som er best egnet for Vannkjøling men ..

Hehe, ja, var vinter og vinduet sto oppe.

Under load ligger den på 38 grader tror jeg. :o

Endret av Olechristian90
Lenke til kommentar

Det er selvsagt mulig, men som Ducktoy sier, så vil du få problemer med kondens. Men jeg skal garantere deg at et Mini-kjøleskap ikke holder uansett.

Problemet ditt er selve vannkjølingssystemet, det er elendig, iforhold til andre vannkjølingssystemer. Zalman Reserator eller diverse Thermaltake oppsett er ikke noe bedre enn High-End luftkjølere.

Nå skal det også sies at Idle-temps ikke har noe å si, derimot er Load-tempen det som forklarer noe. Og jeg skal garantere deg at CPU'n din i virkeligheten aldri har blitt kjølt så godt som helt ned til 17 grader, med mindre du bor på Svalbard og har åpent vindu ( :p ). Det er rett og slett dårlige sensorer på nådagens CPU'er. Logikken faller på sin egen rett her, har du 17 grader i rommet, så skal det mer enn et Thermaltake system for å få den til Romtemperatur :)

For å måle maks temperaturen, bruk Linpack (Intel Burn Test) og for avlesning av temperatur bruk Realtemp 3.0.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Har endel å gå på enda, ja. Men har lest litt rundt, å sett at andre har rundt 20 grader osv. med vannkjøling.. Har også klokket den fra 2.6- 3.0 GHz, men var ikke store temperatur forskjell som kom gitt.. Er en AMD 9950BE CPU jeg har, vet ikke om den er så mye varmere enn Intel CPU'er.

Realtemp funka ikke. bruker Everest til vanlig, usikker på hvor bra eller dårlig det er på å vise temp's :p

Lenke til kommentar

Everest måler forsåvidt greit, men det er langt ifra det mest "Stabile" temp programet.

Igjen, så må jeg si at temperaturavlesningen på din CPU er feil, selv om AMD er mer korrekte, så skal det godt gjøres å få lik temperatur på CPU'n som det er i selve rommet, med et dårlig VK-oppsett/High End luftkjøler :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...