Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Økt intrakranielt trykk = Røde øyne?

Gjest Kvinne, 28 år

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne, 28 år

Jeg går dag 2 av en 10-dagers kur med Doxylin. (100 mg x 2 dgl) Jeg fikk svært sterk hodepine ca 30 min etter inntakt av første dose, og dette gjentok seg ved hver dose. Ringte lege, og fikk beskjed om å kutte tvert mtp at hodepinen sannsynligvis var et forhøyet intrakranielt trykk.

I tillegg har jeg fått skikkelig røde øyne.. Det ser ut som det er en real infeksjon, men det svir, klør eller væsker ikke.

Legen mente at det ikke kunne utelukkes at dette også var pga Doxylinen. Kan et økt intrakranielt trykk føre til rødhet i øynene? (Føler det ser gulaktig ut også, men jeg mistenker at dette bare er pga økt blodstrøm i øyet)

(I tillegg klør jeg som en gal under føttene.. Har dette sammenheng også?)

Finnes det alternativer jeg kan be ønh-legen min om? Bruker medisinen mot bakteriell bronkitt. (Brukte Apocillin 1 g x 4 dgl for 3 uker siden, mot sinusitt, men dette hjalp ikke på bronkitten, som jeg har slitt med i drøyt 2 mnd nå.)

Evig takknemlig for hjelp! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(I tillegg klør jeg som en gal under føttene.. Har dette sammenheng også?)

Finnes det alternativer jeg kan be ønh-legen min om? Bruker medisinen mot bakteriell bronkitt. (Brukte Apocillin 1 g x 4 dgl for 3 uker siden, mot sinusitt, men dette hjalp ikke på bronkitten, som jeg har slitt med i drøyt 2 mnd nå.)

Evig takknemlig for hjelp! :yes:

Hei.

Jeg har aldri hørt om kløe under føttene ved bruk av tetracyclin, men godt mulig at det er en av bivirkningene.

Hvis de føler at øyene har blitt mer "gult", bør de ta kontakt med din behandlende lege så snart så mulig.

Det finnes andre antibiotikatype som kan brukes.

MVH

Vaio :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...