preje Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Da var jeg i gang med å plukke ut deler til min Intel i7 920 maskin Har bestilt varer på Netshop sitt tirsdagssalg, og prisene er vel nogenlunde OK, men jeg er allikevel usikker. Hadde igrunn bestemt meg for HK 2 under her, men bestilte HK 1 hos netshop pga pris. Er det et bra valg, eller burde jeg gå for HK 2? Det var en som nevnte noe om SLI og Crossfire med HK 1, men jeg vet ikke om jeg skjønte det helt. Kommer jeg til å "savne" noe på HK 1? HK 1: ASUS P6T SE, X58, Socket-1366,DDR3, ATX, Firewire, GbLAN, 3xPCI-Ex(2.0 kr. 1295,- HK 2: ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366,DDR3,ATX,SLI&CrossFireX,3xPCI-Ex(2.0)x16 kr. 2095,- Minnet er jeg og usikker på, men med den prisen hos netshop så måtte jeg bare legge inn en bestilling. Noen som har noen innvendinger, eventuelle forslag på minne som passer i7 920 bedre? Minne: OCZ DDR3 6 GB Obsidian Triple Channel PC3-12800 3x2048MB 1600MHz. (9.9.9.24) kr. 895,- Skjermkort er jeg og usikker på. Hadde tenkt på HD 5770, men så leste jeg et sted at det var endel støy med det. Jeg trenger et som er ganske så stille ettersom maskina mi skal benyttes til fotoredigering, og ikke heftige spill med høy lyd. Jeg setter veldig pris på om noen har noe input å komme med. Jeg leser side opp og ned, men har ikke så mye greie på dette, og trenger en "klapp på skulderen" Når det gjelder Kabinett så har jeg allerede et Cooler Master Cosmos BigTower med 850 Watt PSU. Og det er 4 vifter påmontert kabinettet. Og vifte og kjøler til CPU har jeg tenkt å vente med (tror jeg) Takker på forhånd for all hjelp! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hvis du kun kommer til å benytte 1.stk grafikk kort i maskinen din er HK1 greitt enten du benytter nVidia eller ATI. Har du derimot planer om senere å kjøre f.eks 2.stk nVidia kort (SLI oppsett) er HK2 det du ønsker. Begge korta kan kjøre flere ATI kort i ATI sin crossfire modus men kun HK2 har nVidia SLI støtte. Skal du kun bruke 1.stk grafikk kort blir det hipp som happ. Dog deluxe varianten har litt mere features og assesories. Minne er helt kurant iom at det er merket I7 ready (low voltage DDR3). Lenke til kommentar
preje Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Takker for svar Noen andre som har noe å komme med.... eventuelt kan "gå god for" dette oppsettet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå