balder Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Eg har nettopp kjøpt ein promo utgave av Uncharted 2 til PS3 og den som solgte meg dette påstår at det var likt det som selges i butikken. På dette spillet er det kun engelsk, tysk, italiensk, fransk tekst. No var Uncharted 1 norsk tekst på så eg synnes det er rart at det ikkje er norsk tekst på 2'eren. Lenke til kommentar
praystation Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Er norsk tekst på den utgaven jeg har og den er kjøpt i norge. Vet ikke om den amerikanske utgaven har norsk tekst. Lenke til kommentar
Blodappelsin Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Jeg har norsk tale på Rathcet & Clank som er kjøpt i Kanada, og coveret er til og med tilpasset Kanada med engelsk og fransk tekst, så det er jo rart at du ikke har norsk tekst. På spill som selges er det ofte samme innholdet selv om det er fra et annet land, da blu-ray har kapasitet til å lagre alt på samme disk og det er billigere enn å produserer flere forskjellige disker. Jeg har og en promoutgave av Resistance II, og der er det hvertfall noen kosmetiske forskjellere, coveret er litt forskjellig og disken er ulik. Det er jo bare kosmetisk. Det kan være at det er noe forskjellig in game også, det vet jeg ikke. Så jeg tror heller at det at det er promoutgave muligens gjør at det ikke er norsk tekst på det. Edit: Ja, det er norsk tekst på min versjon av Uncharted 2 og. Vanlig limited edition kjøpt i butikk. Endret 28. oktober 2009 av Blodappelsin Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Dessverre er det norsk tekst, ja. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Dessverre? Det er da frivillig å ha det på. Søren i meg godt de ikke dubber spillet sånn som Resistance 2... Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det er jo også frivillig i Resistance 2. Dessverre, fordi oversetteren tydeligvis ikke har spilt spillet. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Syns det er flott at teksten er Norsk på noen ps3 spill! Syns det skal ver valgfritt men må si det er digg! Tenkt deg rollespill eller fps spill så står det i questen hva du skal på Norsk! Mye bedre, Mye enklere! Men talen bør ver engelsk men kan også ver valgfri da er det flere som kan spille spillet! Lenke til kommentar
Enigma123 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Synes det er bra gjort av Sony å oversette sine spill;) Greit med tekst for de som vil ha det:p Er tross alt valgfritt. Lenke til kommentar
Richard_S Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Dubbinga i Resistance2 er jo RÅ da! *F@EN, VI HAR MISTET LAG ALPHA!" Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Ikke for å glemme at norske stemmen til Blake i R2 også var Humlesnurr i PS1-versjonen av HP og De Vises Stein, kudos til han som fant ut det. Men problemet med oversettelse kommer på bekostning av alt som heter lingua franca. Man kan for eksempel ikke spørre om "avstandsspilling" på forumene til IGN eller Gamespot, så det er en grunn til at jeg holder min Spillstasjon 3 på engelsk. Endret 29. oktober 2009 av S-r-ex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå