Bytex Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Laserdisc har ingenting med 80-tallet å gjøre egentlig, nesten ingen som hadde det og DVD er fortsatt bedre kvalitet. Det var noen få arcade-maskiner som hadde laserdisc-spill, men igjen, det var bare for å utnytte den større plassen på plata til å skvise inn tegneseriegrafikk og speech. Ikke noe vi ikke har vært vant med de siste 15 årene. Ikke gidd å kast bort penger på det. Endret 12. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Kul tråd Husker selv jeg hadde en ekkel walkman hehe. Levde bare 2 år på 80'tallet selv. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Nei, videokasetter. VHS. Helt vanlig format fremdeles, du har sett dem.Laserdisc er kun for super hi-fi lyd og bilde folk, ala blu-ray er nå. Nja... Laserdisc kom vel først på begynnelsen av 90-tallet til Norge, men ble aldri noen hit. Kan mye heller sammenlignes med HD-DVD enn Blu-ray. LD var veldig uvanlig. Det var sånn ca. ingen som hadde det, men onkelen min hadde det faktisk, og det må nesten ha vært på 80-tallet (ser av Wikipedia at det kom i 1978, og ble markedsført en del fra midten av 80-tallet). Veldig imponerende greier - mest av alt pga. de store, blanke diskene. VHS var veldig viktig - i alle barnebursdager måtte man vise film. Helt på starten var det ofte 8mm (analog film-film på lerret), men VHS tok helt over ganske raskt på 80-tallet. Vi fikk vel vår første VHS-spiller rundt '84, og da var det fortsatt litt uvanlig. De fleste leide movie box... De viktigste tingene for oss kids på '80-tallet var gul Sony Sports Walkman, VHS og Sky Channel. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 hehe stilig! Jeg var helt sikker på at vhs kom på 90 tallet en gang jeg. Nå angrer jeg på at jeg solgte vhs filmene mine Bare si fra vist noen har noe og selge fra 80 tallet. Alt mulig som blader osv. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 LD var veldig uvanlig. Det var sånn ca. ingen som hadde det, men onkelen min hadde det faktisk, og det må nesten ha vært på 80-tallet (ser av Wikipedia at det kom i 1978, og ble markedsført en del fra midten av 80-tallet). Veldig imponerende greier - mest av alt pga. de store, blanke diskene. Tror det måtte komme vesentlig senere til Norge, kanskje helt på slutten av 80-tallet. Husker i alle fall godt en i klassen i mitt første året på videregående, som hadde skaffet seg LD. Dette var han sannsynligvis helt alene om å ha i mitt nærområde i alle fall. Han fikk nesten ikke kjøpt noen filmer her i Norge, så han bestilte stadig filmer fra USA som kom på VHS mye senere her i Norge. Han forsøkte derfor å arrangere såkalte filmkvelder hjemme hos seg og ville ta inngangspenger av de som kom. Kan legge til at jeg aldri var på besøk hos ham, og jeg tror ærlig talt ikke det var mange andre som gjorde det heller. Dette var skoleåret 1991/92. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 10. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2009 Få litt liv her igjen da! Kom med alt mulig rart Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg anbefaler deg å kjøpe en 80 talls datamaskin / spillmaskin Kansje en Amiga 500 hadde passet bra. Eller så kan du jo går for en gammel NES maskin , om du ikke har en allerede. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Kom igjen a! Fortell alt fra hva dere drev med,åssen musikk dere hørte på,åssen anlegg dere hadde osv!! Hva av spillkonsoller,og hva var favorittspillene deres ? Endret 16. desember 2009 av spetwols Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Sjekket ut Retrojunk.com? Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Noen hadde Amiga 500 også, før de første pc-ene for vanlige folk kom rundt 1990-1991. Nei, PCene kom mye tidligere enn det. Vi fikk den første PCen i '84, og da hadde det allerede vært PCer på markedet siden '81. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 22. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2009 Noen hadde Amiga 500 også, før de første pc-ene for vanlige folk kom rundt 1990-1991. Nei, PCene kom mye tidligere enn det. Vi fikk den første PCen i '84, og da hadde det allerede vært PCer på markedet siden '81. Vil det si at det var windows på de pc'ne da ? Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. desember 2009 Del Skrevet 22. desember 2009 Nei, selvsagt ikke. De kjørte MS-DOS. Windows 1.0 kom vel i '85, men det var vel ikke før Windows 3.0/3.1 at det begynte å ta av. 3.0 kom i i '90. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå