All You Can Rape Buffet Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Forkskjellige ting jeg kommer på, søk på google ; ) NES, 80s metal, Rubik's cube, the a-team, simon, Etch a Sketch, Masters of the Universe, TMNT. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 "Har ikke opplevd 80-tallet.................." ha ha ha. ... Jypling...... Jeg har opplevd det og det var ikke noe særlig. Bugg og Hockeyfeber.... Men jeg så Berlinmuren falle på tv. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg satt like mye med data på 80-tallet. Bare at da var det Commodore 64, Nintendo og Amiga 500 jeg hadde istedet for PC. Commodore 64, ja.......kasettspiller til å laste inn programkoden. Jeg må nesten le når jeg tenker på det, men det var ganske avansert. Noen hadde Amiga 500 også, før de første pc-ene for vanlige folk kom rundt 1990-1991. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Den kuleste åttitalls-filmen og også en av mine store favoritter. The Breakfast Club - hvis du ikke har sett den, gjør det nå! Inneholder denne kjente sangen som bringer meg tilbake til '85, selvom jeg ble født i '92. Se filmen hos Youtube Sangen ble faktisk laget til filmen, så det.. Savner Def Leppard på listene deres, men kanskje ikke så rart siden det bare er det nyeste album deres (fra i fjor) som er tilgjengelig på Spotify. Men deres "Hysteria" album fra 1987, bør dere sjekke ut. 80-tallets beste album! Utrolig stilig album. Lenke til kommentar
Trancender Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Åhh, har så utrolig lyst til å leve på 80-tallet jeg og! Jeg hører nesten bare på 80-tallsmusikk, spesielt Def Leppard, Return(Som for øvrig er et norsk rockeband), Europe, Iron Maiden og mye mye mer! Er bare 16 jeg og. Vet ikke om det er unormalt og like Def Leppard og 80-tallsmusikk så intenst som jeg gjør, men det er hvertfall ikke mange! Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Åhh, har så utrolig lyst til å leve på 80-tallet jeg og! Jeg hører nesten bare på 80-tallsmusikk, spesielt Def Leppard, Return(Som for øvrig er et norsk rockeband), Europe, Iron Maiden og mye mye mer! Er bare 16 jeg og. Vet ikke om det er unormalt og like Def Leppard og 80-tallsmusikk så intenst som jeg gjør, men det er hvertfall ikke mange! hehe stilig. Jeg hører nesten ikke noe på 80 tals rock. liker de vanlig histra fra 80 tallet. alt fra pop osv. Hører litt på return og Iron maiden bare,og Alice Cooper om det telles da. Ellers har jeg a-ha som favoritt band. Var forresten på konsert i oslo spektrum igår. Kjempe bra konsert. Kunne ikke vært bedre. Dette er 25 år etter gjennom brudde de gjorde med take on me og fortsatt er de i like topp form. Nesten hvertfall,og det er ikke mange som er. Er ikke veldig mange 80 tals band som fortsatt driver idag og holder seg så mye i rampelyse som a-ha Endret 7. november 2009 av spetwols Lenke til kommentar
safags Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Se: Lasse og Geir Åpen Framtid Drømmeslottet Adjø Solidaritet Gode norske sen-70 - 80 talls filmer! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Nei, Alice Cooper hadde ikke så mye på 80-tallet, han herja på hele 70-tallet og kom tilbake på 90-tallet igjen. Han brukte vel 80-tallet på å spille gamle hits på konserter. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Nei, Alice Cooper hadde ikke så mye på 80-tallet... "Poison" og de andre hitene fra "Trash" er fra 1989... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 og da var "80-tallet" så godt som slutt. Så kom Nirvana i 1992 og Pearl Jam og da ville ingen høre på metal lengre, men gå i skitne stygge grunge klær og skrive dikt om angsten sin. Lenke til kommentar
Dravde Den Feite Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 50, 60, 70 og 80' tallet har hvertfall en ting til felles; Route 8 i Hamar, fet sjappe. Desverre selges den for tiden, men skal visst bli ståendes som den sjappa den er da Lenke til kommentar
Anew Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Det var stort sett kassettspilleren som regjerte gutterommene på 80-tallet. Helst en dobbel. aha det hadde jeg nesten glemt. Men da fantes det plate spiller og cd ikke sant ? hvorfor var ikke det like populært da ? var det fordi cd spiller og plate spiller var en del dyrere ? Antageligvis var kassettspillere så populære for de man hadde muligheter for innspilling fra hvilket som helst medium, enten det var plater, CDer, kassetter, TV etc. Med en god spiller og gode kassetter blir jo lyden meget god. Også kunne man kjøpe seg en Walkman og høre på kassettene der man selv ville. Vi fikk vår første CD-spiller i 1984. Jeg hadde ikke hørt om det en gang da faren min kom trekkende med en fordi han hadde fått beskjed om at det var det neste store. Den var sykt dyr - kostet like mye som resten av anlegget til sammen (4000 kroner, som hvis jeg regner riktig er ca. 9000 i 2009-kroner). Den første CD-platen vår var Born in The USA, og det var bare én butikk i Oslo som hadde CD-plater. Dobbel kassettspiller var selvsagt noe man måtte ha - av akkurat samme grunn som man må ha MP3 i dag. Det var eneste mulighet til å kopiere musikk. Folk pleide å sitte med fingeren på pauseknappen mens man hørte på nærradio, og ta opp alle de kule låtene... Det var avgift på opptakskassetter og pengene ble betalt ut til artister som kompensasjon for piratkopieringen... ...og så så vi utrolig dustete ut. Jeg har et latterlig bilde av meg selv med en kjempehøy piggsveis og en helt utrolig stygg hvit og lyseblå-striet blazer, som jeg husker jeg syntes var utrolig kul. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Det var like stor "krig" i platebransjen med kopiering av kassetter som det er MP3 nå. Dette bildet ble ofte brukt i musikkblader og slikt for å advare de fæle ungdommene Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Det var like stor "krig" i platebransjen med kopiering av kassetter som det er MP3 nå.Dette bildet ble ofte brukt i musikkblader og slikt for å advare de fæle ungdommene Musikken lever enda Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Jeg kjøpte vel en kassett på 80 tallet . Tror det var Joyride med Roxette................ huff Nei, vent nå litt....det var vel 90 tallet? Jeg har jo nesten aldri kjøpt musikk uansett. Endret 11. november 2009 av Robocoop Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Tilogmed jeg har masse kasetter fra 80'tallet og det sier litt siden jeg ble født i 89 Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Åssen så man film på 80 tallet ? var det laserdisc man brukte ? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Nei, videokasetter. VHS. Helt vanlig format fremdeles, du har sett dem. Laserdisc er kun for super hi-fi lyd og bilde folk, ala blu-ray er nå. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Nei, videokasetter. VHS. Helt vanlig format fremdeles, du har sett dem.Laserdisc er kun for super hi-fi lyd og bilde folk, ala blu-ray er nå. åja. Jeg trudde vhs kom ut i 90 åra engang jeg. Har funnet en fyr som selger en laserdisc spiller og 30 filmer for 1200. Vurderer og kjøpe. Det er vel ikke så galt å betale 1200 for det ? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Nei, videokasetter. VHS. Helt vanlig format fremdeles, du har sett dem.Laserdisc er kun for super hi-fi lyd og bilde folk, ala blu-ray er nå. Nja... Laserdisc kom vel først på begynnelsen av 90-tallet til Norge, men ble aldri noen hit. Kan mye heller sammenlignes med HD-DVD enn Blu-ray. Blu-ray er kommet for å bli og er blitt mye mer allemannseie i dag, ikke bare for hi-fi freaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå