Superparanoid Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Rosa var forøvrig da som nå veldig hipt, men nok i enda større skala den gang. Husker at alle skulle f.eks. ha rosa belte og rosa lommebok, om du var gutt og streit spilte ingen rolle. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Takker for alle svar! Bare og komme med mere dere husker fra tiden! Åssen pleide et gutte rom og se ut på 80 tallet ? men kom ikke cd i 1980 ? brukte dere fortsatt lp spiller eller cd spiller ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det var stort sett kassettspilleren som regjerte gutterommene på 80-tallet. Helst en dobbel. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 CD kom ikke før helt på slutten av 80-tallet, eller starten av 90-tallet. Hvertfall der jeg bodde kjøpte jeg min første CD i 1990 ellernoe. Ellers var det bare kassetter og LP. Husker generellt lite fra den tiden, var bare unge selv. Gikk ut av 9.klasse i 1993. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Det var stort sett kassettspilleren som regjerte gutterommene på 80-tallet. Helst en dobbel. aha det hadde jeg nesten glemt. Men da fantes det plate spiller og cd ikke sant ? hvorfor var ikke det like populært da ? var det fordi cd spiller og plate spiller var en del dyrere ? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Var nok stort sett kassettspillere ja. Vinyl var godt på vei ut, selvom jeg husker jeg kjøpte noen 7" vinylsingler fra tid til annen, men det var unntaksvis. CD'n kom i 1983 og det tar jo alltid litt tid før ting begynner å ta av. I begynnelsen var det voldsomt dyrt å kjøpe CD-spiller, og utvalget var dårlig. Jeg for min del kjøpte vel ikke CD-spiller før på begynnelsen av 90-tallet. Mitt beste minne fra 80-tallet var utvilsomt Def Leppard. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Når var det 80 tallet slo inn sånn orntlig ? det som vi kjenner er typisk 80 tallet. Det skjedde vel ikke 1 januar 1980. Musikken og alt blei jo forandra fra 70 tallet. klestilen osv. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Jeg vil vel si at hockeysveisen var på sitt verste fra 1983 - 1988. Noe hang igjen inn i 90-tallet også, men jeg fikk inntrykk av at rundt 1989 begynte folk å klippe seg igjen. "Gladmusikken" fra 80-tallet er også hovedsakelig fra denne 5 årsperioden, men kanskje man må ta med seg ett år før og etter her, altså 1982 - 1989. Det er i alle fall slik jeg husker det. Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 -ghettoblaster -10ende generasjons mixtapes (mao, en kasset som har blitt spilt over mange, mange ganger...slitt lydkvalitet) -NINTENDO POWER! yeah -skulderputer og harry ball gensere. -titals med forskjellige datamaskiner og spilleplattformer. Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 ahh jeg hukser 80 tallet ja det var gode tider å leve. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Akkuratt som Nintendo Wii! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Ja bortsett fra at den sugde noe så ekstremt. Du måtte først balansere 3 sensorer rundt tv'n, taste inn spillkode på panelet på hansken, og når det virket var det ekstremt rykkete og umulig å spille noe seriøst med. Pluss at sensorene ramla ned så man endte med å tape driten fast. Her er en passende anmeldelse: "Playing top gun with the power glove, it's like pukin on a pile of shit" Endret 1. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Det var stort sett kassettspilleren som regjerte gutterommene på 80-tallet. Helst en dobbel. aha det hadde jeg nesten glemt. Men da fantes det plate spiller og cd ikke sant ? hvorfor var ikke det like populært da ? var det fordi cd spiller og plate spiller var en del dyrere ? Antageligvis var kassettspillere så populære for de man hadde muligheter for innspilling fra hvilket som helst medium, enten det var plater, CDer, kassetter, TV etc. Med en god spiller og gode kassetter blir jo lyden meget god. Også kunne man kjøpe seg en Walkman og høre på kassettene der man selv ville. Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Måtte 80 tallet vare for evig. Amen. 80s FTW!! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Selv hadde jeg en stor tjukk gul Sony walkman jeg hørte på Europe og Iron Maiden-kassetter på. Er fortsatt Maiden-fan for fulle mugger. Endret 6. november 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Er i samme pullje som deg jeg og. Er 20 jeg da så fikk med meg 3 måner av åttitallet Men fremdeles liker jeg mest det gamle Edit: Legger ut ei spilleliste fra Spotify. Kan endres på så smett inn musikk som fenger fra åttitallet: http://open.spotify.com/user/mikkel_spotif...3UO0QMjyVcaWIvN Endret 6. november 2009 av Mikkel™ Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 (endret) stilig. Her er 80s lista mi på spotify: Litt forkjellig,alt mulig som var populært på 80 tallet. http://open.spotify.com/user/spetwols/play...cQEc4EktpHFJosR Har kost meg mange timer med denne Endret 6. november 2009 av spetwols Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Savner Def Leppard på listene deres, men kanskje ikke så rart siden det bare er det nyeste album deres (fra i fjor) som er tilgjengelig på Spotify. Men deres "Hysteria" album fra 1987, bør dere sjekke ut. 80-tallets beste album! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Bare legg til det du vil Hadde blitt veldig glad for en laaaaaaaaaaaaang liste med MASSE kos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå