Gå til innhold

Er beredbåndstelefoni noe tess?

Anbefalte innlegg

Leser at det kun koster 139kr i mnd. fra canal digital for å ringe gratis til fasttelefoner i norden. Men er det mye problemer med denne teknologien iforhold til vanlig fasttelefoni? Min far påstår dette, da det har vært en del på jobben hans.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser CD ikke gir deg separat båndbredde for telefoni. Hos min leverandør (NEAS) har man modem med egen kapasitet for telefoni. Da slipper man å prioritere båndbredde.

Hvordan det oppleves i praksis hos deg er avhengig av hvilken bruk dere har av datalinjen.

Laster man ned med bittorrent så lønner det seg å sette begrensninger i programvaren slik at det blir igjen nok båndbredde og at linjen ikke blir for treg.

Som nevnt over så finnes det routere som kan prioritere iptelefoni slik at du ikke opplever hakking. Prisen er at du må ofre litt båndbredde for å få skikkelig QoS.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bestilte telefoni fra Canal digital. Har 10 Mbit.

Måtte returnere alt sammen da lyden hakket. Virket på meg som dette er noe canal Digital var klar over. De protesterte ikke i det hele tatt da jeg kom med den dårlig nyheten.

Skaff deg heller ett rimelig mobil abonnement og bruk Skype. Til å ringe andre med pc

(Og Skype:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...