nietsoj100 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Mottok win 7 uograden min i dag og tenkte jeg skulle installere med en gang og valgte ren oppgradering og beholde filer og instillinger.Dette gikk bra halvveis til det skulle pakkes ut win filer, da kom en feil om at filene manglet og installeringen avbrøt seg selv. Så prøvde jeg og starte installasjonen på nytt men får da opp en feilmelding med en gang om at windows ikke kunne finne riktig mappe for installasjonen.Dette kommer opp mens det står samler nødvendige filer eller noe sånt. Noen som vet hva som er galt?eller er det rett og slett bare god gammeldags windows dritt? Lenke til kommentar
nietsoj100 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Pluss at den har nok prøvd og installere win 7 på g: og ikke c:. dette burde jeg da få velge selv? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hvordan installerer du da? Starter du opp DVD platen fra boot, og starter installasjonen derfra eller starter du den fra din gamle Windows versjon? Om du gjør det siste, prøv å starte opp fra DVD platen. Når du først starter installasjonen, velg egentilpasset installasjon (avansert) der kan du velge hvilken harddisk og eventuelt partisjon du skal installere på. Du kan der også formatere disken/partisjonen du vil installere på. OM disken du skal installere på IKKE står på listen under avansert installasjon, så mangler du noen SATA driver eller tilsvarende drivere. Lenke til kommentar
nietsoj100 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Fikk installert til slutt så nå er win 7 oppe og går etter litt knoting. men nå har det skjedd noe annet rart, jeg har en gammel disk som jeg har spill og annet tull på som er ca 160gb og ved første oppstart var den disken borte så jeg gikk inn der jeg kan partisjonere og der lå den og denkom fram igjen etter at jeg ga den ny bokstav. men så, ved oppstart kommer det opp :BOOT MGR MANGLER trykk ctr alt og del for og velge.når jeg gjør det må jeg sette denne gamle utrangerte diske som oppstart disk selv om win7 er installert på en helt ny 500gb disk.hvorfor?og kan det gjøres om så den starter seg opp på riktig disk og ikke denne her? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Alltid slikt med ATA/IDE disker. De enumereres først av hovedkortets BIOS. Windows installerer bootfiles på lavest enumerert disk når man har flere. Dette blir da startup disk. Ja det kan fikses - det heter "startup repair". Guide: http://www.sevenforums.com/tutorials/681-startup-repair.html Kjør dette med kun Win7 disken (OS) tilkoplet. Lenke til kommentar
nietsoj100 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 ok.tusen takk for tipset! Men en ting til:kan jeg koble vekk disker når pcn står på? for jeg får ikke startet opp uten den gamle disken...eller kan jeg legge dette ut på en usb pinne eller noe? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Nei ikke kople bort disker med PCn påskrudd. Du kjører startup repair fra DVD - med kun OS disk tilkoplet. Win 7 DVDn din skal være bootbar. Du started maskinen med win7 plata "press any key to boot from CD/DVD rom" Lenke til kommentar
nietsoj100 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 takk for bra tips, dette fungerte helt supert så nå er alt på stell igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå