elvenbow123 Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Hei! har skaffet meg windows 7. 32 bits installasjonen funker fett, men med en gang jeg prøver 64 bit så failern. Installasjonen begyner, står der i 14 timer før den henger seg opp. Med 32 bit tok det 30 min! Pc specs: Nvidia geforce 8800 GTS 620 mb 1 TB Hdd 6 GB ram Intel Pentium 2,6 Ghz duo core Asus p5q se2 mother board Dette er da bra nok? Hdd'n er helt ny, samme med Cd/dvd rom. På forhånd takk. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 hva slags prossessor er det du har? hovedkortet ditt står iallfall som kompatibelt. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Regner med at prosessoren er en Core 2 Duo. Systemet ser jo greit ut... Hvorfor har du egentlig 6 GB RAM? For meg er dette et veldig rart tall (hadde regnet med at du enten hadde 4 eller 8, ikke midt i mellom) Ta vekk den ekstra brikka du har slik at du har fire GB RAM. På mange hovedkort er det ikke bare å dytte inn RAM som du selv føler for. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Regner med at prosessoren er en Core 2 Duo.Systemet ser jo greit ut... Hvorfor har du egentlig 6 GB RAM? For meg er dette et veldig rart tall (hadde regnet med at du enten hadde 4 eller 8, ikke midt i mellom) Ta vekk den ekstra brikka du har slik at du har fire GB RAM. På mange hovedkort er det ikke bare å dytte inn RAM som du selv føler for. har prøvd og fjerne 2 brikker. Men tenker at jeg tar de ut igjen, sammen med nettverkskort, som ikke er kompitbelt... har lest at det kan være et problem før. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 åkæy... Ta ut deler av pcn virket ikke... Har folket flere forslag? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 åkæy... Ta ut deler av pcn virket ikke... Har folket flere forslag? Være fornøyd med 32bit Windows 7 installasjonen? Om pcen din ikke takler 64bit, så er det vel bedre å kjøre 32bit enn å måtte feilsøke alt av hardware. I teorien skulle jo pcen din fint kunne gjøre 64bit. Er BIOS oppdatert til siste utgave? Er det originale Windows 7 plater du bruker? Om ikke skaff deg en ny kopi av Windows 7 64bit platen (ev. iso) og brenn ut på nytt ved lavere hastighet. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har 6GB RAM, og det er jo ikke noe spesielt rart med det, syns jeg. 2x2GB + 2x1GB = 4 brikker og 6GB RAM, bør vel være en relativt normal konfigurasjon. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 De selger 6 GB-sett på alle nettbutikker for tida. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Kanskje bare jeg som er utdatert, men var temmelig nylig borti en maskin med en 2x2 + 1x2 oppsett som hadde et veldig liknende problem. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Problemet ligger vel i at det ikke er satt på memory remap i BIOS. Lenke til kommentar
elvenbow123 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Takk for svar folks, fikk det til og funke, tok ut nettverkskort og 2 rambrikker... skal prøve og sette igjen brikkene etter og ha installert hovedkort driver. Igjen, takk Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Sjekket Memory Remap i BIOS? Uten det, får du ikke >=4GB RAM til å funke i 64bit OS. Endret 28. oktober 2009 av Svedge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå