Gå til innhold

Filmen Canon ikke vil du skal se

Gjest Slettet-IogKviHt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

åh djeez louise!

Vi snakker her om et kamera som tar opp UTEN EKSTRA BELYSNING. For å få samme resultat MED belysning snakker vi budsjetter i hundretusener. For ikke mange år siden måtte man ha i hvert fall 4-6K-lamper for å gi "gatelykt-belysning". Jeg tipper at kvaliteten i ISO6400 med så stor brikke er bedre enn videokameraet mitt med ISO800.

åh herregud jeg må slå kloa i et sånt SNAREST!! Noen i Trondheim som har et jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Jeg er litt spent på hvorfor filmen ble fjerne til å begynne med. Ser ut som en dårlig PR stunt.

Kan være at han har brukt et uferdig kamera med beta software.

Tom

tjah, mulig det. Men for meg virker det som kammera han brukte for å filme var enten betydelig bedre eller hadde funksjoner i software som ikke vil være i endelig versjon av firmware. Tror det må være noen begrensninger i det endelig retail kamera som gjøre det umulig å få til lignende resultater...

Men egentlig så tror jeg det helle er satt sammen for å få mer PR rundt filmene. Nikon D3s er ekte FX og har lignende film funksjon. Så er enn del konkurranse med i bildet her.

Lenke til kommentar

Det var jo en helt sweet kvalitet på den filmen da. Man legger kanskje ikke merke til støyen like mye når bildet er i bevegelse, i motsetning til når man ser på stillbilder. Det kunne jo også vært interessant for de av dere med gode HD-skjermer, om dere kunne ha kjørt den i full-skjerm fra YouTube for å se om kvaliteten blir like god...

Lenke til kommentar
Jo bra kvalitet, ok det, men hvorfor er det sjeldent å se at vanlige brukere får til fokusen som her? Tviler på at det er brukt manuell fokus i alle scenene.

Tor

Jeg tror det brukt manuell fokus; men av folk som er vant til å lage film med manuell fokus. Mener å ha lest at film-kamera fortsatt bruker manuell fokus.

Tom

Lenke til kommentar

Laforet bruker jo blant annet stabiliseringsløsninger og kamerarigger til opp mot 100 000kr. Det er mange timer og personer bak kamera og mange prøveklipp før alle scenene sitter. Don't get too blinded.

Edit: Manuellfokus justeres via spesielle rigger som for eksempel RedRock Micro dSLR video kit og ekstern skjerm via HDMI.

Jeg har selv en 8" med HDMI inn som jeg skal prøve førstkommende anledning når helsen er på vei tilbake.

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar
Hva ligger til grunn for dine uttalelser at Laforet har brukt et kamera med hemmelige ferdigheter som ingen andre kan måle seg med? :dontgetit:

Ekte FX? Tror jeg må på dealextreme.com å kjøpe meg en tredjepart skulderreim med CANIKON FX på siden mine fullformat fra Canon ikke har ekte FX... :!:

Det er reint spekulasjon på hva som kan våre årsaken til at filmen er trukket tilbake. Canon har ikke enngang kommentert saken selv. Derfor stinker det heile billig-PR.

Det er vel 1.3x crop på Canon 1D Mark IV. Sensoren på 27.9x18.6mm (APS-H) kan ikke akkurat kalles fullformat, det er derimot 36x24mm (FX). Men kjøp den skulderreim du vil :)

Lenke til kommentar

Årsaken er spekilativt, men du sier jo følgende:

tjah, mulig det. Men for meg virker det som kammera han brukte for å filme var enten betydelig bedre eller hadde funksjoner i software som ikke vil være i endelig versjon av firmware. Tror det må være noen begrensninger i det endelig retail kamera som gjøre det umulig å få til lignende resultater...

Så jeg spør igjen... Hvorfor tror du dette? :roll:

Jeg vet utmerket at D3s har sensorstørrelse 35,9mm x 24mm og 1D Mark IV har tilsvarende 1,3 cropfaktor. Det jeg ikke skjønner er hva du mener med "ekte FX" og hva det er av betydning for denne videoen.... Jada, D3s er nok minst like bra til å filme med som 1D Mark IV, men likevel forstår jeg ikke hvorfor du drar frem sensorstørrelser.

Når sant skal sies er nok 1D Mark IV bedre enn 5D Mark II som har sensorstørrelse 36x24mm.... men den har heller ikke "ekte FX" :roll: :!:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...