Gå til innhold

"Heter du Ronny, blir du neppe statsminister"

toth

Anbefalte innlegg

Er det noen Ronny, Johnny, Roger eller Kim her inne, som har lyst å fortelle litt om seg selv, bare for å sjekke hvordan folks oppfatning matcher?

Forøvrig er den eneste Anders jeg kjenner, unormalt tynn.

Jeg kjenner mange Camilla, og alle som en er pene brunetter.

Leif har forresten korte sosiale antenner, og er generelt ustabil.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Thlom skrev tidligere har dette i en viss grad i å gjøre med sosiale klasser. Jeg kommer selv fra Stovner der både Ronny og Johnny var mer populært enn det som var vanlig. Disse gutta hadde heller ikke de mest ressurssterke foreldrene heller. Men for all del, i verste fall har de kanskje fått et litt vanskeligere utgangspunkt for å lykkes senere i livet. Navnet sier ingenting om deres evner, bare at de kanskje har fått med seg mindre av den sosiale kapitalen og verdiene som kreves for å ha suksess.

Håkon Magnus titulerte seg som Johnny fra Stovner, han ble jo kronprins.

Hvis vi ser på navn og geografisk tilhørlighet er Ronny og Johnny stereotypiske Oslo-øst navn. Hva med feks vestkantnavn? Jeg har selv en fetter som heter Preben og kommer fra Røa.

Lenke til kommentar
Mine fordommer:

Simen = intelligent

Ronny (og generelt navn på Ro...) = som beskrevet i flere poster (narko- og kriminelle miljøer)

Anna = feite (4 av 5 jeg kjenner)

Emilie = over gjennomsnittlig pene brunetter

Glenn og Atle = homofile

+1

Kjenner flere som heter Simen som er gennerelt smarte folk. Men jeg heter Simen selv men jeg ligger nok på gjennomsnittet av hva tntelligens angår :)

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt en fordom mot navnet Roger og alltid sammenlignet det med kriminelle. Jeg mener å huske at Roger var en eller annen mobber som mobbet Ole, Dole og Doffen for lenge siden. Ronny, Jonny eller Jarle har jeg ingen fordommer mot, bare Roger. Merkelige saker det altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...