Mr. A Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Neisjda. Jeg drikker juice med jevne mellomrom og har friske gode tenner. Sier ikke at du automatisk får dårlige tenner av å drikke juice. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Jo, det var det du gjorde. Så lenge man ikke overdriver så er det ikke noe fare, og det inneholder masse vitaminer som er bra. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Har kuttet brus og snop men... Hvorfor juice? Det er mye sukker i juice, i tillegg skader det tennene veldig pga mye syre. Raffinert sukker? tviler. Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Drikk et glass vann etter at du har drukke juice. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg har kuttet ut brus, men et glass juice nå og da kommer jeg til å fortsette med, samme med syltetøy en sjelden gang. Jeg gidder ikke nekte meg selv alt som er godt, men brusen har forsvunnet uten savn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 ang. juice og tenner. det kommer vel veldig ann på tennene fra person til person. jeg pusser tennene to ganger hver dag, drikker ikke brus (juice av og til). jeg får utrolig fort hull, og har ikke vært hos tannlegen en eneste gang uten at det har vært hull der. mannen min derimot drikker juice ca daglig, brus av og til, kaffe i store mengder etc. etc, vi har samme kosthold og småspiser endel begge to. han pusser tennene en gang og daglig, og han har alldri hull. da jeg var yngre tenkte jeg at nå skal jeg begynne å drikke mer juice (5 om dagen vet dere) og tannlegen min så etter to uker at tennene var blitt skadet av dette. nå drikker jeg for det meste vann eller melk...vil ikke utsette tennene for mer slitasje enn nødvendig. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hørt om sugerør eller? Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Drikk et glass vann etter at du har drukke juice. Jeg drikker nå vann i store mengder fra før, så her er ikke dét et problem. Lenke til kommentar
evenandreas Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Drikk et glass vann etter at du har drukke juice. Jeg drikker nå vann i store mengder fra før, så her er ikke dét et problem. Lurt å drikke vann etter juice for å resne bort syra som setter seg på tennene. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 drikker fortsatt ikke brus og eter fortsatt ikke godis ellerno sånt, men jeg prøver nå å trappe ned på pizza og burger osv eting. er kanskje ikke de som er værst sia jeg ikke eter det så ofte, men heller all pastaen og ost. ikke at jeg kutter det helt ut fordi det er jo digg men prøver å få av de sidehåndtaka som aldri forsvinner. pluss trappa opp på treninga. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Drikk et glass vann etter at du har drukke juice. Jeg drikker nå vann i store mengder fra før, så her er ikke dét et problem. Lurt å drikke vann etter juice for å resne bort syra som setter seg på tennene. Joda, ingen problem. Jeg får alltid lyst på vann etter et glass juice uansett. En regel det for meg. Etter annen drikke enn vann, så tar jeg meg et glass vann. Lenke til kommentar
Stulle Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 SUGERØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØR SUGER7ØR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå