Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bli med meg og kutte ut brus, juice og sukkertøy!

L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Jo, det var det du gjorde. Så lenge man ikke overdriver så er det ikke noe fare, og det inneholder masse vitaminer som er bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

ang. juice og tenner. det kommer vel veldig ann på tennene fra person til person.

jeg pusser tennene to ganger hver dag, drikker ikke brus (juice av og til). jeg får utrolig fort hull, og har ikke vært hos tannlegen en eneste gang uten at det har vært hull der.

mannen min derimot drikker juice ca daglig, brus av og til, kaffe i store mengder etc. etc, vi har samme kosthold og småspiser endel begge to. han pusser tennene en gang og daglig, og han har alldri hull.

da jeg var yngre tenkte jeg at nå skal jeg begynne å drikke mer juice (5 om dagen vet dere) og tannlegen min så etter to uker at tennene var blitt skadet av dette. nå drikker jeg for det meste vann eller melk...vil ikke utsette tennene for mer slitasje enn nødvendig.

Lenke til kommentar

drikker fortsatt ikke brus og eter fortsatt ikke godis ellerno sånt, men jeg prøver nå å trappe ned på pizza og burger osv eting. er kanskje ikke de som er værst sia jeg ikke eter det så ofte, men heller all pastaen og ost. ikke at jeg kutter det helt ut fordi det er jo digg :p men prøver å få av de sidehåndtaka som aldri forsvinner. pluss trappa opp på treninga.

Lenke til kommentar

Drikk et glass vann etter at du har drukke juice. :)

Jeg drikker nå vann i store mengder fra før, så her er ikke dét et problem.

Lurt å drikke vann etter juice for å resne bort syra som setter seg på tennene.

Joda, ingen problem. Jeg får alltid lyst på vann etter et glass juice uansett. :)

En regel det for meg. Etter annen drikke enn vann, så tar jeg meg et glass vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...